سرپرست سازمان بهزیستی یزد گفت: رویکرد سازمان بهزیستی از خدمات محوری به دانش محوری ارتقاء پیدا کرده است

یزدفردا:عملیات اجرایی ساخت دو دهنه پل و اصلاح هندسی میدان شهدای محراب با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و عملیات میدان ورودی جنوبی شهر (محمدآباد) با اعتبار ۳ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - عملیات اجرایی ساخت دو دهنه پل و اصلاح هندسی میدان شهدای محراب با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و عملیات میدان ورودی جنوبی شهر (محمدآباد) با اعتبار ۳ میلیارد ریالی طی مراسمی صبح روز دوشنبه بیست و چهارم تیر ماه با حضور شهردار یزد، رئیس شورا و چند عضو شورای اسلامی شهر، فرماندار و مدیران شهری و استانی آغاز شد.

جمال الدین عزیزی در این مراسم رویکرد اساسی شهرداری و شورای شهر را رفع مشکلات شهر مبنی بر بهینه سازی و اصلاح تاسیسات موجود عنوان کرد و افزود: به جای آن که به سمت ساخت و سازهای جدید برویم، سعی خواهیم کرد از امکانات موجود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

شهردار یزد با اشاره به این که در میدان شهدای محراب مشکل افزایش ترافیک و تردد خودرو به وجود آمده است، بنابراین برای کاهش ورود و خروج خودرو به میدان، طرح اصلاح هندسی در دستور کار قرار گرفت که بعد از تصویب در شورای ترافیک، عملیات اصلاح هندسی میدان آغاز و در حدود ۸۰۰ متر مربع تعریض می شود.

وی با بیان این که در این طرح، شعاع گردشی دور میدان از ۱۳ متر به ۲۰ متر افزایش پیدا می کند، خاطر نشان کرد: طبق مطالعات صورت گرفته پس از اجرای این طرح و احداث عرشه بتنی، ظرفیت عبور میدان در حدود ۴۰ درصد ارتقاء خواهد یافت.

شهردار یزد افزود: با اجرای این طرح در ورودی بلوار مدرس و بلوار دانشجو، دوربرگردان احداث می شود و راستگردی از خیابان کاشانی به سمت بلوار مدرس ایجاد خواهد شد.

عزیزی مجموع اعتبار تخصیص یافته به این طرح را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مبلغ ۶۰ میلیارد ریال آن برای اجرای پروژه و ۴۰ میلیارد ریال برای تملک و آزادسازی هزینه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سعی داریم برنامه ریزی پروژه ها را منبعد در محل پروژه انجام دهیم و طبق زمانبدی این پروژه در ۲۰۰ روز کاری به پایان و به بهره برداری خواهد رسید و در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

شهردار یزد همچنین از آغاز همزمان پروژه ورودی جنوبی شهر از محمد آباد برای کاهش خطرات خبر داد و افزود: با توجه به موقعیت میدان ورودی، در صورتی که مشکلات تملک آن محدوده رفع گردد، پروژه آن آغاز و به بهره برداری خواهد رسید.

عزیزی اعتبار پیش بینی شده این طرح را ۳ میلیارد ریال عنوان نمود و اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال و در هر هفته شاهد افتتاح و شروع پروژه جدید در شهر باشیم و در پروسه اجرای آن سرعت ببخشیم. 

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا