یزدفردا:شاید شما نیز همچون بسیاری دیگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی، اطلاعات چندان زیادی درباره سیستم‌عامل اندروید نداشته باشید.

اندروید که محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی در جهان شناخته می‌شود، توسط شرکت گوگل توسعه داده شده و لایسنس و حق بهره‌برداری از آن در اختیار شرکت‌های تولیدکننده موبایل قرار داده شده است.

به گزارش ایسنا، در زیر به مهم‌ترین حقایقی که درباره سیستم‌عامل اندروید وجود دارد و در گزارش وب سایت the factsite آمده، اشاره شده است:

سال ۲۰۰۳ میلادی بود که اندی روبین، نیک سیرز و کریس وایت، بخش اندروید را راه‌اندازی و تاسیس کردند.

اندروید یک سیستم‌عامل موبایلی متن باز است که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند قادر خواهند بود با توجه به نیاز و تمایل خود، قابلیت و ویژگی‌های مختلف مورد نظر خود را به آن بیفزایند.

اندروید بالغ بر یک میلیارد فعال‌سازی سیستم‌عامل را به نام خود به ثبت رسانده است که نشان‌دهنده برتری و محبوبیت آن در میان کاربران موبایل در جهان است.

کلمه اندروید به معنای یک انسان با ظاهر روبات‌گونه است.

در سال ۲۰۰۴ میلادی، سیستم‌عامل اندروید برای نخستین بار با پشتیبانی شرکت آمریکایی گوگل توسعه داده شد.

سیستم‌عامل اندروید برای نخستین بار به منظور استفاده برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته نشده بود بلکه برای تکامل و پیشرفت در صنعت دوربین‌های عکاسی توسعه داده شده بود.

نام تمامی نسخه‌های اندروید بجز نسخه‌های ۱.۰ و ۱.۱، همگی از نام خوراکی‌های خوشمزه و شیرینی‌های معروف در جهان برگرفته شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جینجربرد، جلی بین، کیت کت، اوریو، مارشمالو و پای اشاره کرد.

نخستین گوشی هوشمندی که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد، گوشی HTC Dream بود که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد.

نام نسخه‌های مختلف اندروید همگی بر اساس ترتیب الفبایی انگلیسی انتخاب و اعلام می‌شوند.

اندروید از بالغ بر ۴۶ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که به کاربران در کشورهای مختلف اجازه می‌دهد به راحتی و بدون هیچ مشکلی از خدمات و قابلیت‌های مختلف گوشی اندرویدی خود بهره‌مند شوند.

حتی سازمان هوانوردی و فضانوردی ناسا در ایالات متحده آمریکا نیز از گوشی‌های اندرویدی به منظور ارسال به فضا و انجام تست‌های مربوطه استفاده می‌کند.

آمارهای ارائه شده در زمان انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بالغ بر ۴۸ میلیارد اپلیکیشن از پلت‌فرم فروشگاه اینترنتی گوگل پلی‌استور، دانلود و نصب شده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۸۱.۶۱ درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در جهان به سیستم‌عامل اندروید مجهز بوده‌اند.

تعداد کاربران گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۹۸.۵ میلیون نفر بود که سال بعد از آن به ۱۰۷.۷ میلیون نفر افزایش یافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا