فرماندارمیبد گفت: با ایجاد کارگاهی صنعتی در دانشگاه پیام نور میبد ترکیبی از صنعت و علم با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رونق تولید به وجود آمده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، «حسین فلاح» فرماندارمیبد در حاشیه بازدید از کارگاه تراشکاری دانشگاه پیام نور شهرستان که با حضور «دکتر علیزاده» معاونت اداری و مالی دانشگاه پیام نور کشور، گفت: در کارگاه آموزشی دانشگاه پیام نور صنعتگرانی فعالیت دارند که از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های میبد هستند و به‌نوعی ترکیبی از صنعت و دانش را در کنار هم ایجاد کرده‌اند.

حسین فلاح در ادامه با اظهار امیدواری به ایجاد چنین کارگاه‌هایی در دانشگاه‌های دیگر میبد به بسیاری از قطعاتی که قبلاً از خارج از کشور وارد می‌شده و در حال حاضر در این کارگاه ساخته می‌شود، اشاره کرد.

«علیرضا پاک‌گوهر» رئیس دانشگاه پیام نور میبد نیز گفت: دانشگاه پیام نور میبد تلاش دارد علاوه بر ارائه خدمات دانشگاهی به دانشجویان باروی آوردن به سمت صنعت و فناوری از طریق همکاری و تعامل با گروهی صنعتی هم برای دانشگاه ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی نماید و هم ارزبری محصولات صنعتی کارخانه‌های سرامیک را کاهش دهد.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور میبد کارگاه تراشکاری دانشگاه پیام نور میبد برای حدود هفت نفر اشتغال‌زایی کرده و 100 درصد درآمد دانشگاه پیام نور میبد را افزایش داده است و همچنین پیمانکار این طرح نیز با ایجاد این اشتغال و همکاری با استفاده از تجهیزات محیطی دانشگاه توانسته درآمد کافی داشته باشد.

گفتنی است؛ این کارگاه درزمینهٔ ساخت تجهیزات کارخانه‌های کاشی فعالیت دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا