فرماندار جدید اردکان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از راه‌اندازی کتابخانه سیار در اردکان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، بهروز شهابی‌زاد، فرماندار اردکان در این نشست گفت: در سال‌های اخیر به‌واسطه ورود فن‌آوری‌های جدید همچون گوشی‌های هوشمند به زندگی مردم، مطالعه کتاب در بین خانواده‌ها کمرنگ شده است، به همین خاطر بايد به دنبال طرح‌های كارشناسانه‌ و خلاقانه‌ای بود تا مطالعه كتاب کمرنگ نشود.

وی افزود: عدم مراجعه مردم به كتابخانه‌های عمومی را نمی‌توان نشانه فقر فرهنگی دانست ولی رونق کتابخانه‌ها، مسلماً رشد و توسعه فرهنگی را در پی خواهد داشت.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان اظهار داشت: با گسترش برنامه‌های متنوع و جذاب می‌توان مردم را به سمت كتابخانه‌ها كشاند و با معرفی كتاب‌های مناسب، انگیزه و میل مطالعه را در فرد ايجاد كرد.

شهابی‌زاد در ادامه بیان داشت: در نظر داريم طرح اتوبوس‌کتابخانه سيار را نيز در شهر اردكان اجرا كنيم و در صورت موفق شدن این طرح، کتابخانه سیار را به مناطق روستايی شهرستان نیز بکشانیم.

اباذر غفوری، شهردار اردکان نیز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کتابخانه سیار اتوبوسی در شهر اردکان خبر داد و تصریح کرد: دغدغه‌های روزمره، ما را از کتابخوانی دور کرده است و باید با ارائه شیوه‌های نو و استفاده از ایده‌های خلاقانه، راه‌های آشتی مردم با کتاب را پیدا کنیم.

در این جلسه حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان نیز گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان ارائه کرد و اظهار امیدواری کرد و ابراز امیدواری کرد با همراهی مسئولان و به ویژه فرماندار جدید، بتوان جایگاه اردکان را در سرانه‌های کتابخوانی ارتقا بخشید.

ساخت المان کتاب‌های شاخص نویسندگان بومی و ایجاد پارک‌ کتاب نیز از مصوباتی بود که در این جلسه مطرح شد و به تصویب اعضا رسید.

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان، دهم تیرماه به میزبانی کتابخانه عمومی آیت‌الله فاضل برگزار شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا