فرماندار شهرستان بافق در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، مهارت آموزی نوجوانان و جوانان در تابستان و اوقات فراغت را ضروری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ محمد زاده رحمانی در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالجاری با اشاره به اینکه به توانمندی دانش آموزان و دانشجویان توجه ویژه شود گفت: با این روند می توان خروجی و اثربخشی مناسبی را رقم زد.

وی افزود: متاسفانه در حوزه آموزش و پرورش و رشته علوم انسانی دچار مشکل و عدم توجه به این رشته هستیم.

فرماندار شهرستان بافق با اشاره به اینکه توجه دانش اموزان بافق به سمت تحصیل در هنرستان است عنوان کرد: درست است که نرخ بیکاری در بافق به حداقل رسیده اما برای تربیت تحصیلگران جامعه نیازمند معلمین و فرهنگیان می باشیم.

زاده رحمانی همچنین با بیان اینکه آمار دانش آموزان در رشته علوم انسانی در بافق پایین است،تصریح کرد: تلاش شده تا سهیمه بافق در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد اما با این روند جایگاه توسط دیگر شهرستانها اشغال می شود.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برخی از شهرستانهای استان علاقمندی ویژه ای به قبولی در دانشگاه فرهنگیان دارند و اثربخشی این توجه را می توان در خروجی دانشگاهها لمس کرد.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه استخدام ها از سمت مدرک گرایی به سوی مهارت گرایی پیش می رود عنوان کرد: بافق براساس پیشرفت و سوق دادن در جهت توسعه کارخانجات و احداث حلقه زنجیر فولاد به نیروهای مهارت گرا نیازمند است.

زاده رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم نشاط و پویایی در جامعه از عملکرد شهرداری، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق و اداره ورزش و جوانان که نقش بسزایی در این خصوص ایفا می کنند، تقدیر کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا