معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در كارگروه سازگاري با كم آبي مطرح كرد: نهادها و دستگاه هاي اجرايي استان با هدفگذاري كاهش 20 درصدي مصرف، ملزم به استفاده از تجهيزات كاهنده مصرف آب هستند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، كارگروه سازگاري با كم آبي استان به رياست‌ « محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد و اعضاي اين كارگروه تشكيل جلسه داد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در اين نشست با اشاره به ضرورت مديريت مصرف در استان بيان كرد: كليه نهادها،بانك ها و دستگاه هاي اجرايي بايد با تكيه بر اصل فرهنگ سازي و استفاده از وسایل کاهنده به ميزان۲۰ درصد در آب شرب صرفه جویی كنند.
« محسن صادقيان» افزود:بررسی هاي اولیه نشان می دهد که استفاده از این تجهیزات باعث کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب در ادارات مي شود  و بر اين اساس هدف گذاري فعلي استان در حوزه مديريت مصرف بر اين ميزان متمركز شده است.
 صادقيان با قدرداني از دستگاه هاي اجرايي و شرکت های پيشگام در نصب و استفاده از  تجهیزات كاهنده مصرف آب گفت: طبق بررسي هاي صورت گرفته و مصوبات کار گروه سازگاری با کم آبی استان الزام استفاده تمام نهادها از وسایل کاهنده مصرف آب وجود دارد.
گفتني است در ابتدای این نشست شرکت آب و فاضلاب شهري(آبفا) طرح انتقال آب دریاچه پساب شهر یزد و مشخصات مسیر انتخاب شده را ارائه و موارد فنی ، زيست محيطي و نقاط قوت و ضعف اين پروژه مورد هم انديشي و  تبادل نظر قرار گرفت.
در ادامه اين جلسه نتایج پروژه تجهیز دستگاه هاي اجرايي به  وسایل کاهنده مصرف آب و  طرح احداث ايستگاه هاي برداشت آب در  ۴ نقطه شهر یزد نيز ارائه شد و با توجه به ارائه گزارش از پيشرفت ايستگاه برداشت آب در خیابان مسکن و شهرسازی، بهره برداري از این مکان تا ۱۵ تیرماه در دستور كار قرار داده شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا