معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با قدردانی از سازمان‌ها و گروه‌های داوطلبانه و فعال در بحث درمان و مبارزه با مواد مخدر گفت:در راستای بهره مندی از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای تقویت برنامه‌ های انجمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه 25 خردادماه،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر بیانیه رهبر معظم انقلاب به عنوان سند فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در گام دوم انقلاب تاکید و  تصریح کرد: این بیانیه محور همه فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.
 «احمد ترحمی» با ترسیم دورنمای تجارت و قاچاق مواد مخدر به عنوان یکی از ابزارهای مورد استفاده در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه، افزود: رشد فزاینده تقاضا باعث شده است که بسیاری از گروه‌های تروریستی به سوی درآمدهای سرشار از این تجارت در دنیا متمایل شوند.
ترحمی با اشاره به افزایش ترویج جرائم سازمان یافته و کاهش سن مصرف؛ رشد شیوع در بین جوانان و تولید مصرف مواد مخدر صنعتی را به عنوان زنگ خطری برای جامعه بیان کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: بهره‌گیری باندهای حرفه‌ ای قاچاق از شبکه‌های سایبری و فضای مجازی و ماهواره‌ ای برای فعالیت‌‌های تجاری و تروریستی، مقابله با این مسئله را مشکل‌تر کرده است.
وی در این جلسه با تبیین نشانه گرفتن بنیان خانواده در حوزه مواد مخدر، تاکید کرد: متاسفانه امروز شاهد رشد شیوع مصرف در جوامع صنعتی و کارگری هستیم که ضروریست راهکارهای مناسب و عملیاتی با این محیط‌ها تدوین و اجرا شود.
 ترحمی تمرکز برنامه ها بر موضوع پیشگیری و آموزش در این حوزه را پر اهمیت دانست و افزود: به بهره‌گیری از مفاهیم هنری با رویکردهای اجتماعی به منظور کنترل آسیب‌ها به خصوص در بحث اعتیاد نیازمندیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد همچنین با تاکید بر عدم فعالیت مجزا و جزیره‌ ای دستگاه‌ها، بیان کرد: در مبارزه با مسئله مواد مخدر دستگاه‌های دولتی نیاز به تعامل و هم‌افزایی دارند وباید در کنار یکدیگر به این تکلیف ملی، اخلاقی و قانونی عمل کنند.
وی با بیان برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ، گفت: با توجه به طرح‌های پیشنهادی سازمان ملل، این موارد را با شرایط بومی و منطقه‌ ای تطبیق و جهت اجرایی شدن در سطح استان برنامه ریزی می شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا