فرماندار اردکان در دومین رویداد ملی استارت آپ صنعت محصولات کنجدی گفت: رشد ۳/۵ برابری قیمت کنجد در یک سال گذشته تاثیر منفی بر روند تولید، فروش، اشتغال زایی و... در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار یزدفردا؛ بهروز شهابی زاد، اظهار داشت: اردکان وسیع ترین شهر استان یزد بوده که در زمینه فولاد، کاشی، سرامیک وشیشه جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.
 فرماندار اردکان عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی شهر اردکان در استان یزد، قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، وجود راه های ارتباطی و... مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری دومین استارت آپ ملی در اردکان بیان کرد: این رویداد میتواند جهش بزرگی در تولید بهتر و بیشتر محصولات کنجدی و ارائه ایده های نو در این زمینه ایجاد کند.
شهابی زاد ادامه داد: شناساندن ظرفیت های تولیدی،برندسازی، اشتغال زایی و... از اهداف این رویداد بزرگ است.
فرماندار اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان تولید کنجد در اردکان و قرار گرفتن آن به عنوان قطب تولیدی محصولات کنجدی، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی وجود دارد که سالانه تا ۴۵ میلیون تن کنجد تولید میکند.
وی گفت: رشد ۳.۵ برابری قیمت کنجد در یک‌سال اخیر یکی از تهدیدهای مهم صنعت محصولات کنجدی در اردکان بوده و تعطیلی بنگاه‌ها، کاهش اشتغال، تهدید سلامت جامعه و... ازجمله مشکلاتی است که در صورت عدم توجه کافی، در انتظار محصولات کنجدی اردکان است.
شهابی زاد تاکید کرد: با حمایت ویژه مسئولان استان و‌کشور انتظار میرود تا حد امکان برای ایجاد یک اشتغال پایدار و کمک به اقتصاد منطقه‌ای،  قسمتی از بودجه پژوهشی استان یزد به این سمت هدایت شود.
فرماندار اردکان با اشاره به مشکلات پیش روی واحدتولیدی محصولات کنجدی و قرارگیری شهر اردکان در منطقه ای کم آب، خاطر نشان کرد: مصرف بسیار آب و دفع پساب از مشکلات بزرگ واحد های تولیدی بوده و باید از ایده ای نو در این راستا استفاده کرد تا مصرف آب را به حداقل رساند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا