جلسه کارگروه تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با سیستم DC با حضور مدیران و کارشناسان شرکت توانیر و 4شرکت برق منطقه‌ای کشور در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

در ابتدای جلسه احمد کردستانی مدیر دفتر فنی انتقال معاونت بهره‌ برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد، به نقش و اهمیت باتری‌ها و سیستم DC در پایداری پست‌ها اشاره کرد و از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال، برای تدوین دستورالعمل‌ها و تشکیل کارگروه‌ها و تبادل اطلاعات و تجربیات بین شرکت‌های برق منطقه‌ای قدردانی کرد.

همچنین سید عباس حسینی نماینده معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد و عضو این کارگروه، خلاصه‌ای از وضعیت سیستم AC/DC و فرآیند تست، سرویس و نگهداری این سیستم در شرکت برق منطقه‌ای یزد را ارائه نمود.

تهیه و تکمیل شناسنامه‌ی تجهیزات سیستم AC/DC و نوآوری‌ها در این بخش نظیر: استفاده از پایه باتری‌های کامپوزیتی، جابجایی و تغییر سیستم DC بدون قطع باسبارDC با استفاده از کلیدهای Make Before Breaker از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

 همچنین در این جلسه، نماینده شرکت توانیر و دبیر کارگروه، خلاصه‌ای از روند برگزاری جلسات کارگروه تدوین دستورالعمل سیستم DC و علت تشکیل این کارگروه به لحاظ حوادث اتفاق افتاده در شبکه را بیان کرد.

 در پایان این نشست اعضای کارگروه و شرکت‌های تعمیراتی از استان‌های: یزد، اصفهان، کرمان و سمنان با حضور در پست‌های 63 کیلوولت مدرس و دانشگاه؛ تست امپدانس، تست ظرفیت و تست دشارژ تحت بار پست باتری­های سرب اسیدی (تر و سیلد) انجام گرفت و با توجه به بررسی نتایج تست‌های صورت گرفته، موارد باقیمانده از دستورالعمل سیستم DC تکمیل شد.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا