کارشناس مذهبی در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت: بصیرت یکی از شاخصه‌های رهبران الهی است و نیاز به ایمان و آگاهی بالا دارد که با قلب و روح خود ذات وقایع و شرایط را دریابند.

حجت الاسلام فهیم نیا کارشناس مذهبی در مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرستان مهریز گفت: بصیرت یکی از شاخصه‌های رهبران الهی و نیاز به ایمان و آگاهی بالا دارد که با قلب و روح خود ذات وقایع و شرایط را دریافت کنند. و به تمام معنا هر آنچه دیگران در آینه نمی‌بینند انسان با بصیرت در خشت خام می‌بیند و این ویژگی رهبران الهی است.

وی افزود: امام خمینی (ره) بعد از خودسازی و پاک‌سازی نفس نیروهای خود، با هدف ایجاد انقلابی اسلامی به پرورش شاگردانی همچون شهید دستغیب، شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید بهشتی، شهید مطهری پرداخت که توانستند در ایجاد نهضت بزرگ اسلامی حامی او باشند.

حجت الاسلام فهیم نیا با اشاره به یکی از ویژگی های انبیاء و اولیاءالهی که دین مداری و غیرت است تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه رهبران کشورهای اسلامی دین‌مداری و غیرت دینی است که علمای اسلام باید نسبت به دین داشته باشند


حجت الاسلام فهیم نیا عنوان کرد: غیرت دینی اگر نباشد به‌زودی با تهاجم فرهنگی، مظاهر دین از بین می‌رود و در مرتبه بعد، روح ایمان و اعتقاد نیز از جامعه برچیده می‌شود.

وی ادامه داد : علمای اسلام به‌ ویژه امام خمینی (ره) در مقابل دشمنان دین ایستادگی کردند. ایشان قبل از اینکه یک سیاستمدار بزرگ و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی باشند و یک‌تنه در مقابل ابرقدرت‌ها بایستند یک عالم و عارف فرزانه بودند.

حجت السلام فهیم نبا با اشاره به وصیت نامه امام راحل گفت : ایشان به صراحت می گویند با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری آگاه به دیار باقی می شتابم و آرامش روحی و روانی هر مسئول و رهبر کشوری مهم ترین اصل در آن کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: ارتباط امت و امام به حدی نزدیک و عاشقانه بود که هنگام تشییع پیکر مطهر حضرت امام (ره) حدود 11 میلیون نفر شرکت کرده بودند که در تاریخ بی‌نظیر است.


حجت الاسلام فهیم نیا بابیان اینکه مردم برای هدفی والاتر با تمام وجود از انقلاب دفاع کردند خاطر نشان کرد: ۱۷ هزار ترور توسط منافقین و مجاهدین خلق، 240 هزار شهید در جنگ تحمیلی، 500 هزار جانباز و 50 هزار آزاده باعث نشد که مردم از انقلاب و اعتقادات خود دست بکشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا