رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: بر اساس مسئولیت میراث فرهنگی، بازارچه صنایع دستی آماده و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی اردکان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "حمید مشتاقیان" با بیان اینکه هنرهای دستی و صنایع دستی دو مقوله جدا در بخش صنعت است، افزود: وقتی بحث هنر دستی مطرح می‌شود یعنی باید به سمت هنرهایی برویم که به صورت فرهنگی و تمدنی از گذشته بوده و در حال احیاست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان ادامه داد: وظیفه یک هنرمند، بازاریابی نیست ولی به دلیل شرایط موجود، از هنرمندان درخواست می‌کنیم که خودشان، بازار فروش را پیدا کنند و محصولات خود را به فروش برسانند.

مشتاقیان با بیان اینکه هنرمندان کارهای هنری خود را انجام می‌دهند ولی در بازار به عنوان فروش، هیچ وقت دیده نشده است، عنوان کرد: بر اساس مسئولیت میراث فرهنگی، بازارچه صنایع دستی آماده و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان جهت فروش تولیدات خود قرار گرفته است.

وی افزود: در شهرستان اردکان از وجود هنرمندانی مانند خانم خاوران با سه نشان ملی و خانم احمدی احیاگر کارگاه کاربافی با اشتغال ۶۰ نفر بهره مند هستیم و این دو هنرمند با تولیدات خود زمینه فروش انبوه را فراهم کرده‌اند.

این مسئول در پایان گفت: در حال حاضر کلاس‌های نقاشی روی شیشه، گوهرتراشی، قلم زنی و کار با سفال در اداره میراث فرهنگی اردکان دایر است که در هر کارگاه ۱۵ هنرجو جمعاً به تعداد ۶۰ نفر زیر نظر چهار مربی در حال آموزش هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا