در راستای سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی ذیحسابان جدید دو دستگاه اجرایی استان یزد طی مراسمی با حضور مسئولان و مدیران معرفی شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سیده فاطمه بهشت آئین و سید عباس امام به ترتیب به عنوان ذیحساب جدید اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و اداره کل هواشناسی فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این مراسم، همکاری و تعامل ذیحسابان با مدیران را خوب توصیف کرد و با قدردانی از تلاش های آنان، تغییر و جابجایی ذیحسابان را از جمله سیاست های وزارت اقتصاد برشمرد که هر چهار سال یک بار انجام و موجب پویایی فعالیت های مالی دستگاهها می شود.

« علی نمازی « تسلط ذیحسابان بر مسایل مالی و قوانین و مقررات مربوطه را یادآور شد و اظهار داشت: ذیحسابان استان یزد افراد خبره ای هستند که علاوه بر فعالیت اجرایی به عنوان مشاران مالی مدیران نیز فعالیت دارند.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه استان یزد هم آمادگی خود را برای همکاری و تعامل بیشتر با دستگاههای اجرایی و رفع مشکلات و تنگاههای مالی دستگاهها اعلام کرد.

" سعید نورایمانی " با بیان اینکه ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ذیحسابان در بحث های مالی به نفع دستگاه است؛ خواستار همکاری بیشتر مدیران با ذیحسابان شد.

مدیران و مسئولان دستگاههای یاد شده نیز در این مراسم تعامل اداره کل امور اقتصادی و دارایی و خزانه استان و ذیحسابان را خوب ارزیابی کردند و این همکاری را گامی موثری برای رفع مشکلات و تنگناههای مالی دستگاه خود برشمردند.

نظارت بر امور و حفظ اسناد مالی، نگهداري و تنظيم حسابها بر طبق ضوابط، نگهداري و تحويل وجوه و نقدينه ها، سپرده ها و اوراق بهادار، نگهداري حساب اموال دولتي و نظارت بر آن، اعمال نظارت و تامين هماهنگي لازم در اجراي مقررات مالي و محاسباتي، درخواست تنخواه گردان حسابداري و درخواست وجه از خزانه در استان، واگذاري تنخواه گردان پرداخت از محل تنخواه گردان حسابداري با تأييد بالاترين مقام دستگاه اجرايي، تأمين اعتبار كليه دستور خرج هاي صادره توسط مقامات مجاز، پرداخت هزينه ها در حدود اعتبارات مصوب و اعتبارات تخصيص، مراقبت در انجام پرداختی ها ، نظارت بر وصول در آمدها و مطالبات دستگاههاي اجرايي و درخواست افتتاح حساب بانكي مورد نياز دستگاه اجرايي از جمله وظایف ذیحسابان می باشد.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا