به منظور توزيع زماني سفر، برنامه هاي شاد و متنوع گردشگري با رويکرد فرهنگ بومي در تابستان سال ‎98 ‏در استان يزد برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "سید مصطفی فاطمی" با اشاره به تدارک بیش از ۲۰ جشنواره تابستانه برای امسال در این استان، از کاهش هزینه ‌های سفر به یزد از نیمه خردادماه تا نیمه شهریورماه خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: برای تابستان امسال بیش از ۲۰ جشنواره فرهنگی، گردشگری و هنری در سراسر استان برنامه ریزی شده که هر هفته شاهد برگزاری آنها خواهیم بود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در این بازه زمانی به منظور کاهش هزینه سفر به یزد، مراکز اقامتی و گردشگری، کمپ های کویرنوردی و مراکز خرید در قالب این جشنواره با تخفیف‌ به گردشگران تابستانی یزد خدمات خود را ارائه می نمایند.

فاطمی در مورد جشنواره‌ های تابستانه امسال یزد که به همت شهرداری‌ها، اتاق بازرگانی، اصناف و جامعه هتلداران برگزار خواهد شد، گفت: خرداد ماه امسال جشنواره‌های «گل انار» در تفت، «محصولات لبنی» در ندوشن، «زردآلو فراغه» در ابرکوه و همچنین «رویدادهای فرهنگی بم و یزد»، «رویدادهای فرهنگی ایران و مجارستان» و جشنواره «پارچه و دست ‌بافت ‌های سنتی فجر» در مرکز استان برگزار می‌شوند.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری پنج جشنواره دیگر در تیرماه خبر داد و یادآور شد: این جشنواره‌ها شامل «جشنواره گونه‌ های نادر جانوری»، «جشن ثبت جهانی»، «موسیقی کویرنشینان»، «پایتخت کتاب» و «نصرآباد بهشت میوه ‌ها» است که در شهرستان‌ های مهریز، تفت و یزد برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد در مورد جشنواره‌های مردادماه نیز بیان کرد: جشنواره «شب‌های مهریز»، جشنواره «کبوتر و پرندگان زینتی اردکان»، «آلبالو طزرجان»، «باز بافت و هفته گردشگری میبد» نیز به ترتیب در شهرستان‌های مهریز، اردکان، تفت، یزد و میبد برگزار می‌شود.

این مقام مسئول جشنواره ‌های بین‌المللی آئینی تئاتر ایران، صنعت چاپ و رالی کویر در شهرستان یزد، و سه جشنواره  مسابقات موتور کراس، مجسمه ‌های شنی، لوک برتر و خرما به میزبانی شهرستان بافق را مختص شهریور ماه خواند و تصریح کرد: برگزاری جشنواره ها در رشد گردشگری داخلی تاثیر زیادی دارد.

فاطمی با بیان اینکه  عوامل متعددی در این استقبال چشمگیر گردشگران از یک شهر تاریخی مانند یزد موثر است، گفت: عمده این عوامل شامل تبلیغات و جریان سازی‌ های بعد از جهانی شدن یزد و البته وضعیت آب و هوایی کشور، کاهش سفرهای خارجی و تغییر سلیقه مسافرت در ایران از شهرهای شمالی و ییلاقی به سمت شهرهایی با تاریخ و تمدن غنی می باشد. با این وجود نمی‌توان نقش پررنگ تبلیغات و فعالیت‌های صورت گرفته در این رابطه را نیز نادیده گرفت چرا که بیشترین تبلیغات داخلی و خارجی شامل تبلیغات فضای مجازی، شبکه ‌های مجازی و استفاده از ظرفیت خبرنگاران داخلی و خارجی، از سوی استان یزد انجام شده بود.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد در پایان یاد آور شد: سال گذشته با توجه به برگزاری جشنواره ‌های متعدد در شهرستانهای مختلف استان، در برگزاری رویدادهای گردشگری براساس تقویم رویدادهای سال ۹۷، این استان رتبه اول را کسب نموده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا