مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد گفت: يزد در زمينه تناژ حمل بار، رتبه هفتم در كشور را دارد و شش درصد از كل بار كشور از مبدأ يزد بارگيري مي‌شود.

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد، علي عليخاني، در همايش روابط عمومي‌هاي استان يزد كه به ميزباني اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد برگزار شد، ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی به اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها و آمارهاي هواشناسي، طي 50 سال گذشته ميزان بارش‌هاي زمستاني يزد بي‌سابقه بوده و در زمان بارش رحمت الهي، نيروهاي راهداري همه تلاش خود را به كار گرفتند تا به بهترين نحو ممكن به مردم خدمت رساني كنند.

وي با بيان اينكه زمستان 97 را با كمترين ميزان انسداد محورها پشت سر گذاشتيم، عنوان كرد: اين در شرايطي بود كه در بخشي از استان بايد عمليات برف‌روبي و در سمت ديگر، عمليات شن‌روبي انجام مي‌شد.

عليخاني ضمن قدرداني از حمايت‌هاي استاندار يزد و معاونان وي و دستگاه‌هاي خدمات رسان نظير اورژانس، پليس راه و هلال احمر بيان كرد: يكي از اولويت‌هاي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، كاهش تلفات جاده‌اي است و بايد بستر مناسبي براي استفاده كنندگان و بهره‌برداران جاده در حوزه حمل و نقل همچنين در حوزه جابجايي بار و مسافر انجام شود.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد، يادآور شد: با تلاش شبانه روزي همكاران ما در 11 ماهه سال 97 رتبه نخست در كاهش تلفات جاده‌اي را در كشور كسب كرديم و با توجه به اينكه چند تصادف منجر به فوت در طول طرح سفرهاي نوروزي98 رخ داد، در مجموع يزد به رتبه دوم در زمينه كاهش تلفات جاده‌اي در سطح كشور دست يافت.

عليخاني با بيان اينكه در نوروز امسال، ميزان سفرهاي نوروزي افزايش 17 درصدی داشته است، افزود: با اين وجود ميزان تلفات جاده‌اي استان يزد در اين ايام 50 درصد نسبت به نوروز 97 كاهش يافت.

وي با اشاره به اينكه موقعيت جغرافيايي يزد به گونه‌اي است كه چهارراه مواصلاتي كشور به شمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: يزد هم به لحاظ ترانزيت بار از ترافيك بالايي برخوردار است و هم به لحاظ بهره‌مندي از معادن بزرگ و نیز از نظر تناژ بار هم در جايگاه خوبي قرار گرفته و رتبه هفتم كشور را داراست.

عليخاني با بيان اينكه 6 درصد از كل بار كشور از مبدأ يزد به مناطق مختلف كشور ارسال مي‌شود، به تشريح آمار حمل و نقل و ترانزيت كالاهايي نظير فولاد، كاشي و سراميك و ... پرداخت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بارش‌هاي خوب بهاره كه متاسفانه در برخي نقاط كشور منجر به وقوع سيل شد، اظهار داشت: اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد از حداكثر توان خود در زمينه نيرو و ماشين آلات استفاده كرده و تمام تلاش خود را براي ياري رساني به استان‌هاي سيل‌زده به كار گرفت.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد، يادآور شد: 35 دستگاه ماشين آلات به استان لرستان و 24 دستگاه نيز به استان گلستان ارسال شد تا در زمينه راهسازي و باز كردن راه‌ها به ياري اين استان‌ها بپردازند.

وي، خدمات راهداري و حمل و نقل جاده‌اي را 24 ساعته و شبانه‌روزي دانست و تصريح كرد: همكاران ما به نوعي ايثار انجام مي‌دهند و با ميزان دريافتي كه در مقايسه با بسياري از دستگاه‌ها، ناچيز است، بخش عمده‌اي از خدمات را بر عهده دارند.

گفتني است؛ در اين مراسم از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در حوزه راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و روابط عمومي‌هاي ادارات شهرستاني زیر‌مجموعه روابط عمومی اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان یزد، تقدير شد.

همچنين از سوي انجمن صنفي خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري استان يزد،‌ از علي صالحي مديركل روابط عمومي استانداري يزد و پيشگویی پور،مدير روابط عمومي گروه پيشگامان به خاطر حمايت از برنامه هاي اين انجمن با اهداي تنديسي تقدير شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا