مدیرکل محیط‌زیست استان یزد در جلسه شورای فرهنگ عمومی عالی مهریز گفت: یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرورش آهوی کشور در منطقه حفاظت‌شده کالمند قرار دارد که در ایام نوروز امسال، دو آهوی باردار براثر سانحه تصادف کشته شدند.

نیره پورملایی مدیر کل محیط‌ زیست استان یزد با اشاره به کشته شدن دو رأس آهوی باردار براثر سانحه تصادف در ایام نوروز امسال اظهار داشت: با توجه به اینکه مهم ترین زیستگاه پرورش آهوی در منتطه کالمند است احداث جادع در این زیستگاه مشکل شده مسئولان راه‌سازی جاده کشی و نصب علائم رانندگی و زیست‌محیطی را با هماهنگی محیط‌زیست انجام تا خسارات کمتری به این زیستگاه‌ها و حیوانات تحت حفاظت وارد شود.

پور ملایی به بحث واگذاری اراضی به پاسگاه مدنی اشاره کرد و افزود: از آنجایی‌که این پاسگاه در منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران واقع‌شده این سازمان در حوزه واگذاری اراضی این منطقه به پاسگاه شهید مدنی ممنوعیت داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست فرماندهی انتظامی استان یزد و اهمیت موضوع انتظامی و تأمین امنیت منطقه، در جهت سرمایه‌گذاری و جذب اعتبار و نیز اهمیت با سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور رایزنی صورت و در خصوص واگذاری اراضی با پاسگاه شهید مدنی همکاری‌های لازم انجام شود.

پور ملایی معدن بزرگ سرب و روی مهدی‌آباد بهادران در منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران قرارگرفته ادامه داد: با توجه به ساخت کارخانه کنسانتره سرب و روی در جوار این معدن به بهره‌برداری برسد درخواست جاده جاده کمربندی دارند اما با اعتراض و نارضایتی مردم این منطقه روبرو هستیم.

منطقه سرو ارنان توسط بنیاد برکت مورد پوشش قرار گیرد
مهدی دهقانی بخشدار بخش مرکزی مهریز با اشاره به فعالیت بنیاد برکت عنوان کرد: با بررسی فهرست مناطق محرومی که توسط بنیاد برکت مورد پوشش قرارگرفته به نظر می رسد مناطق سرو و ارنان شهرستان مهریز می تواند رتبه‌های یک تا صد این فهرست را به خود اختصاص دهد اما این اتفاق در مناطق ییلاقی مشهور تری افتاده است.

۹۶۳ قطعه زمین در شهرک مسکن جوانان به مزایده گذاشته شده است

احمد آخوندی شهردار مهریز به پروژه مسکن جوانان اشاره کرد و گفت: ۹۶۳ قطعه مسکونی در شهرک مسکن جوانان طی مزایده‌ای به مردم واگذارشده است.

آخوندی ادامه داد : هزینه آب‌رسانی به این شهرک حدود 20 میلیارد ریال که بخشی از این هزینه توسط شرکت آب و فاضلاب استان یزد و بخش دیگری توسط مالکین تأمین و سهم هر مالک 36 میلیون ریال است.

وی در خصوص تأمین برق شهرک جوانان مهریز گفت: پس از طراحی نقشه برق‌رسانی هرکدام از قطعات مسکونی مبلغ 23 میلیون ریال و ۲۹ واحد تجاری و خدماتی در این شهرک نیز مبلغ 70 میلیون ریال پرداخت تا مراحل برق‌رسانی به این شهرک نیز انجام شود.

در این جلسه روسای ادارات مهریز و نماینده پنج حوزه انتخاباتی حضور که برای رفع مشکلات قول مساعد دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا