معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در آئين معارفه مديركل امنيتي و انتظامي و دبير كميسيون برنامه ريزي،هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا استانداري يزد با تاكيد بر نقش مهم مبارزه با قاچاق كالا و ارز به عنوان ركني موثر در مديريت تنش هاي اقتصادي ؛ مطرح كرد:ثبات امنيتي بزرگ ترين افتخار كشور است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،آئين تكريم و معارفه مديركل امنيتي و انتظامي استانداري يزد و معرفي دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز با حضور « احمد ترحمي» معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد،مديران و كارشناسان اين حوزه برگزار شد.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد بيان كرد:در حوزه امنيت به پايداري و ثبات امنيت رواني،اقتصادي و اجتماعي مي انديشيم و با توجه به مولفه هاي امنيت پايدار از امنيتي شدن فضاي جامعه پرهيز داريم.
« احمد ترحمي» افزود:در زمينه تقويت زيرساخت هاي امنيتي بايد از ظرفيت سرمايه هاي اجتماعي و سياسي استان بهتر و شايسته تر استفاده كنيم زيرا ركن امنيت پايدار مردم هستند و حفظ كرامت انساني و رعايت حقوق شهروندي گامي بزرگ در تقويت امنيت جامعه است.
ترحمي گفت:بايد به حقوق فردي و جمعي احترام بگذاريم و آزادي هاي قانوني را نهادينه سازيم و با برداشتن ديوار بي اعتمادي،به مردم اعتماد كنيم چراكه احساس امنيت بيشتر از امنيت در كاهش تنش هاي اجتماعي موثر است و اين موضوع جز احقاق حقوق قانوني مردم ميسر نمي شود.
وي اظهار داشت:در حوزه مبارزه با قاچاق كالا بايد با اصلاح ساختار و فرآيندهاي صادرات و واردات،اصل شفافيت را حاكم نموده و با قاچاق سازمان يافته،حرفه اي و عمده مقابله كرد زيرا قاچاق كالا بنيان اقتصاد را متزلزل و به توليد ملي لطمه مي زند.


*استان يزد در ايده ها ي جديد براي مديريت قاچاق كالا و ارز پيشگام شود


معاون استاندار يزد بيان كرد:فعاليت كميسيون برنامه ريزي،هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز در جايگاه قابل توجه اي در حوزه سياسي و امنيتي برخوردار است و يكي از اركان مهم در مديريت تنش هاي اقتصادي براي كشور محسوب مي شود.
ترحمي افزود: استان يزد به عنوان شاه راه ارتباطي در مركز كشور قرار دارد و بيشترين حجم كالا از اين مسير مي گذرد كه مي توان با برنامه و ايده هاي جديد سرآمدي استان يزد را در نظارت،ساماندهي و مديريت اين موضوع در سطح كشور شاهد بود.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار گفت:مقابل با قاچاق کلا تنها با شفافيت در تجارت داخلي و خارجي ميسر است و برخورد با قاچاق خرد و سطح عرضه جز ايجاد نا امني در تجارت داخلي و نارضايتي عمومي حاصلي نخواهد داشت.
در اين جلسه از تلاش هاي « محمدحسين امامي» تقدير و « مصطفي سالاري» در جايگاه مديركل امنيتي و انتظامي استانداري يزد فعاليت خود را آغاز كرد.گفتني است چندي پيش با حكمي از سوي استاندار يزد نيز « محمد حسين امامي» به عنوان دبير كميسيون برنامه ريزي،هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا