همزمان با سفر یک روزه استاندار ‌یزد به شهرستان خاتم، مانور اطفای حریق منطقه حفاظت شده جنگل باغ شادی این شهرستان، با اقدام به موقع و تلاش ماموران منطقه حفاظتی و نیروهای محلی و کنترل و مهار پیشروی آتش اجرا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد با سفر به شهرستان خاتم از منطقه ۲۳۰ هکتاری اسلام آباد و طرح اجرایی حفاظت و توسعه جنگل باغ شادی این شهرستان و منطقه ٢٠٠ هکتاری هرات بازدید کرد.
همچنین عالی ترین مقام اجرایی استان به همراه مدیرکل حوزه استاندار، نماینده مردم ‌خاتم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان، از ایستگاه آتش نشانی و اطفای حریق جنگل باغ شادی بازدید نمود و آمادگی تجهیزات این ایستگاه را ارزیابی کرد.


ضرورت تقویت امکانات اطفای حریق خاتم با همراهی و مشارکت مردم


با حضور استاندار یزد مانور اطفای حریق منطقه حفاظت شده جنگل باغ شادی خاتم اجرا شد و با اقدام به موقع و تلاش مأموران عملیاتی حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، نیروی انتظامی، اداره کل مدیریت بحران استانداری ‌و سایر دستگاه های امدادی و خدماتی و نیروهای مردمی و محلی، آتش در این منطقه کنترل و پیشروی آن مهار گردید.
طالبی پس از پایان این ‌مانور بر ضرورت تقویت امکانات اطفای حریق شهرستان خاتم و حفاظت از جنگل های بکر و منابع طبیعی ارزشمند آن تاکید کرد و گفت: با به خدمت گرفتن جوامع محلی، همراهی و مشارکت مردم و تعامل و هماهنگی دستگاه های مختلف، این مهم به نحو شایسته ای محقق خواهد شد.
"هادی هادی نسب" مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز، ارزیابی توانایی های فرمانداری خاتم و ادارات این شهرستان در اطفای حریق، هماهنگی بین دستگاه‌ها برای فراهم نمودن تجهیزات در مواقع اضطراری، استفاده از ظرفیت های بومی و محلی برای اطفای حریق، رفع نواقص احتمالی و جلوگیری از روند تخریب مناطق مورد حریق در زمان آتش سوزی را از اهداف اصلی برگزاری این مانور عنوان کرد.
گفتنی است با توجه به گرمی بیش از حد هوا در فصل تابستان و وجود جنگل و مراتع زیاد، ‌هرساله بخشی از مراتع شهرستان خاتم از جمله در جنگل باغ شادی، در معرض خطر آتش سوزی قرار دارد.


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا