عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیاء مستقیم همزمان با نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق آغاز شد.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق از شروع عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیاء مستقیم این شرکت در سالروز میلاد با سعادت امام زمان (عج) خبر داد و گفت: این واحد به عنوان یکی از چهار طرح اصلی زنجیره کامل تولید فولاد بافق می باشد که با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی، پس از حدود 2 سال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

سیدمحسن ابوئی به ظرفیت پروژه احیاء مستقیم که طراحی اولیه آن 800 هزار تن می باشد اشاره کرد و افزود: با انجام اصلاحات مهندسی، این ظرفیت به تولید یک میلیون تن در سال افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه واحد احیاء مستقیم گندله است بیان کرد: محصول تولیدی این واحد آهن اسفنجی می باشد که در کوره های ذوب فولاد_که عملیات ساخت آن نیز در آینده ای نزدیک در این مجتمع آغاز خواهد شد، استفاده می شود.

مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق گفت: پروژه احیاء مستقیم این شرکت حدود 300 نفر به صورت مستقیم و بالغ بر 1500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت که همانند کارخانه نورد میلگرد سعی در استفاده از نیروهای بومی منطقه داریم.

ابوئی ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری های مستمر نماینده شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد، امام جمعه و فرماندار بافق تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و با تلاش و عزمی راسخ،  پس از گذراندن موانع متعدد مالی و ... بالاخره دومین طرح زنجیره فولاد بافق اجرایی شد و همچنان پیگیر و مصمم برای اجرای سایر طرح ها در این مجتمع هستیم تا هرچه زودتر عملیات ساخت آن را شروع کنیم.

شایان ذکر است از چهار طرح اصلی مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق، کارخانه نورد میلگرد در حال تولید انواع میلگرد با سایزهای مختلف است که محصولات آن علاوه بر توزیع در بازار داخل به سایر کشورها نیز صادر می شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا