دکتر سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به مناسبت فرا رسیدن سوم اردیبهشت سالروز تولد شیخ بهایی و روز معمار پیامی انتشار داد.

متن پیام چنین است:

 به نام معمار هستی 

فرارسیدن سالروز تولد علامه و فیلسوف جهان اسلام و ایران مرحوم شیخ بهایی را که در تقویم صنعت ساختمان کشور به نام روز ملی معمار نامیده شده ، حضور اعضای محترم سازمان، به ویژه مهندسان معمار تبریک عرض می‌کنم.

معماری هر سرزمینی عضو جدانشدنی از هنر و فرهنگ آن است و خانه اولین فضای معماری است که هر انسان از بدو تولد آن را تجربه و درک می کند. خانه ای که بر اساس معماری اصیل ساخته شده و مامن آرامش و امنیت است و می‌توان آسودگی و عشق را در آن احساس وتجربه کرد و از چشمان نامحرمان دور نگه داشت.

 یزد، شهر میراث جهانی و پایتخت معماری خشت خام جهان مجموعه‌هایی ارجمند و گران‌سنگ را که حاکی از رشد و گسترش معماری اسلامی و ایرانی است،در بطن خود جای داده و با تمام توان در قرون متمادی به دست معماران خوش ذوق، پاکدست و هنر آفرین، آنها را پاس داشته است .

اینجانب ضمن تبریک روز معمار، امیدوارم به کمک دستان توانمند معماران هنرمند و دلسوز این سرزمین شاهد رونق ساخت و ساز بر اساس آموزه‌های شایسته معماری نوین باشیم.

مهدی سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا