پنج شنبه ٢٩ فروردین ماه ۹۸، مراسم تجلیل از فعالان نوروز و ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار،"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی یزد، فرمانداران و جمعی از مسئولان استان در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ استاندار یزد در این مراسم ضمن تقدیر از حضور میدانی مدیران استان و فرمانداران در ایام ابتدایی سال، گفت: آن چه در نوروز امسال اتفاق افتاد، ‌وجود همدلی برای یک جشن ملی بود و خوشبختانه در کنار این همدلی و صمیمیت، همکاری و تعامل بسیار مثبت و سازنده ای را از‌ همه دستگاه های استان و فعالان بخش خصوصی شاهد بودیم.

"محمدعلی طالبی" با اشاره به اینکه شاهد رشد قابل توجه گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز در سفر به استان بودیم، ادامه داد: خوشبختانه این افزایش مسافر با کاهش جرائمی نظیر سرقت و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و درون شهری همراه بود.

وی افزود: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری استان در سال جاری به وجود آمد و استقبال شایسته مسافران و گردشگران، به همه مسئولان استان این ‌تلنگر را زد که در حوزه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری های جدید و توجهی بیش از گذشته هستیم.

طالبی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور و استان که در حوزه صنعت و خدمات با مشکلات و محدودیت هایی روبرو هستیم، نگاه اصلی مدیریت ارشد استان، ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.

عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: در حوزه گردشگری ظرفیت های بالقوه و بالفعل بسیار خوبی در اختیار همه ماست که اگر به خوبی از این ظرفیت ها بهره برداری کنیم و شرایط اجتماعی و اقتصادی مناسبی را در کنار حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری ایجاد نماییم؛ بخش عمده ای از دغدغه های ما در حوزه اشتغال به ویژه  اشتغال نیروهای تحصیل کرده بومی برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری تاریخی و فرهنگی، با تاکید بر داشته های میراثی و ارزشمند استان- که ثبت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی نمود چنین میراثی است- و همچنین در حوزه گردشگری طبیعی، از امکانات و ظرفیت های خدادادی بسیار خوبی جهت جذب گردشگران برخوردار ‌هستیم.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات معاون عمرانی استاندار و مدیران و همکاران مربوطه این معاونت برای ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های مختلف در ستاد تسهیلات خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حضور میدانی مدیران استان و فرمانداران را شایسته تقدیر دانست و بیان کرد: امسال یکی از نوروزهایی بود که همه فرمانداران در شهرستان های محل مسئولیت خود حضور داشتند و حضور میدانی مدیران در رابطه با اسکان مسافران، مدیریت بحران به واسطه بارندگی های اخیر ‌و سیل، اتفاقات خوبی رقم زد و جلوی بسیاری از خسارت ها را گرفت.

طالبی ادامه داد: اصلی ترین سپاس و قدرداتی ما،  متوجه بخش خصوصی استان است که ایثارگرانه، با انگیزه ‌بالا و با کمترین چشم داشت، شرایط و فضای لازم را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی فراهم کردند، به گونه ای که در صحبت با برخی از گردشگران، آنها از نوع تعامل و ارتباط مردم یزد و نحوه برخوردها بسیار راضی و خشنود بودند.

استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه انتخاب فعالان نوروز ۹۸ برای کمیته ارزیاب بسیار سخت بوده و به نوعی از همه دستگاه ها رضایت وجود داشته، اظهارامیدواری کرد: این مراسم و تجلیل ‌ها انگیزه ای برای تقویت فعالیت ها و برنامه ریزی های بهتر برای سال آینده باشد تا با خدمات بهتر و شایسته تر بتوانیم بار دیگر شاهد افزایش گردشگران در ایام نوروز ۹۹ باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا