سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد با تاكيد بر ضرورت تشكيل خوشه هاي صنايع دستي در انسجام بخشي به فعاليت هاي اقتصادي اين حوزه،بيان كرد:صنايع دستي بازاري فارغ از تحريم و عنصري در تقويت صلح است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز پنج شنبه 29 فروردين ماه، اجراي طرح «آموزش برندسازي و بازارشناسي در حوزه صنايع دستي» با محوريت دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد و همكاري كانون كارآفريني استان و  اتاق بازرگاني،صنايع،معادن و كشاورزي يزد در سالن كنفراس اتاق بازرگاني آغاز شد.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد در اين مراسم گفت:توجه خاص به مهم ترين بخش خانواده و بانوان در حوزه اقتصاد ارزشمند است و يزد به عنوان استاني متشكل از 10 شهرستان پتانسیل ها و ظرفيت هاي متنوعي به ويژه در موضوع صنايع دستي دارد.
«سيدمسعود عظيمي» افزود:براي رسيدن به رفاه و توسعه متوازن در مناطق مختلف استان بايد بتوانيم شاخصه ها و ظرفيت هاي بكر را شناسايي و فعال سازيم تا جاذبه انتخاب براي محل زندگي و افزايش سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف نيز فراهم شود.
عظيمي خاطرنشان كرد: حاصل و برآيند صنايع دستي؛ صلح،دوستي و مهرباني است،نه براي يك جامعه كوچك؛بلكه مراودات صنايع دستي فراتر از مرزها قدم مي گذارد و زمينه نزديك شدن جوامع در سطح بين المللي را به يكديگر تقويت مي كند.
وي اظهار داشت:صنايع دستي بازاري فارغ از تحريم دارد زيرا تنها به هنر دست و انديشه هنرمندان وابسته است، اما در این زمینه تنها توليد محصول نمي تواند ما را به نتيجه مطلوب برساند و توجه به بازاريابي و برندسازي نيز حائز اهميت است.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد ادامه داد:برندِ محصول؛ حاكميت كالا بر ذهن است و براي بازارشناسي نيز  به تحقيقات بازار و رسيدن به ذائقه مصرف كننده نيازمند هستيم كه بهره گيري از دانش تخصصي در اين عرصه مي تواند موثر واقع شود.
عظيمي افزود:خلاقيت هر كجا ورود پيدا كند موانع را مي شكند و اميد است برگزاري دوره آموزشي برند سازي و بازارشناسي در حوزه صنايع دستي كه با محوريت بانوان در استان آغاز شده است بتواند تداومي موثر براي آموزش و نتيجه گيري مناسب را فراهم آورد.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد بر كارآمدي تشكيل خوشه هاي صنايع دستي براي انسجام بخشي فعاليت های اقتصادي و فرهنگي در اين حوزه تاكيد و توجه به مهارت محوري در دوره هاي آموزشي را خواستار شد.


*آمادگي اتاق بازرگاني يزد در حمايت  از ايده هاي نو  با هدف ارتقاء جايگاه صنايع دستي


رئيس اتاق بازرگاني،صنايع،معادن و كشاورزي يزد نيز در ادامه اين برنامه بيان كرد:در شرايطي كه دولت دست همكاري به سوي بخش خصوصي دارد ما نيز بايد در زمينه هاي مختلف به ميدان آمده و براي تعالي كشور و حل مشكلات ايفاي نقش كنيم.
« محمدرضا قمي»  افزود:آمادگي همكاري آموزشي و مهارتي در قالب هاي مختلف از سوي اتاق بازرگاني براي شناسايي ايده ها،افكار،توانمندي و نوآوري در محصولاتي كه بانوان در آن مشغول هستند وجود دارد و بايد توانمندي ها به سمت و سويي هدايت شود كه يزد بتواند در ارائه  محصولات با دو سطح داخلي و خارجي موفق تر از گذشته عمل كند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا