معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر حمایت قاطع مدیریت ارشد استان از ‌توسعه فناوری سلول‌های بنیادی در راستای تقویت شاخص های توسعه دانش بنیان و اقتصاد دانش محور تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان به ریاست "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور "حمید احمدیه" رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور، "فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای حقیقی و حقوقی فعال در حوزه سلولهای بنیادی استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست گفت: سیاست مدیریت ارشد استان حمایت قاطع از ‌توسعه فناوری سلول‌های بنیادی در راستای تقویت شاخص های توسعه دانش بنیان و اقتصاد دانش محور است.
"احمد ترحمی" دامه داد: یکی از فاکتورهای مهم در طرح توسعه استان با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل استان یزد به قطب پزشکی کشور و منطقه است.
وی افزود: همچنین سیاست استان توجه ویژه به صنایع هایتک و دانش بنیان و حمایت از استارت ‌آپ ها و شرکت های دانش بنیان است.
ترحمی خاطرنشان کرد: ما از هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین سلول‌های بنیادی، مهندسی پزشکی و هسته ای، تجاری سازی محصولات دانش بنیان و ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد دانش بنیان حمایت می کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود خواستار شناسایی ظرفیت ها و زیرساختهای استان، شناسایی فعالان حوزه سلول‌های بنیادی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و نیز آشنا نمودن خیرین با رویکرد حمایت از پژوهش در حوزه سلول‌های بنیادی شد.
رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور نیز در این جلسه گفت: علی‌رغم موفقیت هایی که در حوزه مطالعات علمی حاصل شده، یکی از چالش‌های مهم پیش روی ما فاصله بسیار زیاد تلاش ها، فعالیت ها و مطالعات دانشگاهی و ایده‌ها تا بازار و نیاز و تقاضای جامعه است.
"حمید احمد‌یه" ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسالت مهمی در این زمینه برعهده دارد و در تلاش است تا فاصله ایده تا بازار را به حداقل رسانده و با شناسایی و حمایت از دانشمندان و ایده های راهبردی آنان زمینه توسعه علوم و فناوری های راهبردی و بستر لازم برای اقتصاد دانش بنیان را در کشور فراهم آورد.
احمدیه خاطرنشان کرد: حمایت هدفمند از علوم و فناوری های مبتنی بر نیاز بازار و اقتصاد جامعه می تواند ما را در جهت استقرار اقتصاد دانش بنیان به ویژه در حوزه سلول‌های بنیادی یاری رساند.
گفتنی است در شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان که با هدف مدیریت و راهبری ظرفیت‌های استان در جهت توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و کسب سهم مناسب استان از تولید دانش خدمات، بازار مرتبط و تجاری سازی محصولات شرکتهای دانش بنیان در این زمینه تشکیل شده است آخرین وضعیت استان در حوزه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی مورد بررسی قرار گرفت.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا