مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به نامگذاری سال " رونق تولید " از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق شعار سال در گرو تعامل و همدلی بخش های دولتی و خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " در پیامی با بیان اینکه تعامل بین بخش های دولتی و خصوصی، موجب رونق تولید می شود افزود: در این صورت بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت برای تحقق رونق تولید و اشتغال باید موانع و مشکلات را از سر راه سرمایه گذاران بردارد و امور را تسهیل کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه کشور دارای ظرفیت های خوب اقتصادی است گفت: باید با استفاده از این ظرفیت ها، بهترین فرصت را  برای توسعه پایدار و اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه همچنین با تحقق شعار سال، فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی در کشور نهادینه می شود افزود: این امر مستلزم افزایش کیفیت کالاها توسط تولیدکنندگان است که سبب رغبت مردم به استفاده از کالاهای داخلی می شود.

وی همکاری، همراهی مردم و مسئولان را در رونق و توسعه اقتصادی کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: برای تحقق شعار رونق تولید باید خرید  و مصرف کالاهای ایرانی در بین آحاد مردم به فرهنگ تبدیل شود؛ چرا که این امر موجب رونق تولید و بهبود وضعیت معیشتی مردم می شود.

نمازی همچنین رونق تولید را مستلزم اصلاح و مساعد شدن فضای کسب و کار در کشور دانست و افزود: برای تحقق شعار سال باید فضای کسب و کار  اصلاح شود.

وی همچنین جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخل و مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا را از دیگر راهکار رونق تولید برشمرد و اظهار داشت: مقابله با پدیده شوم قاچاق، مولفه ای اثربخش در این زمینه است.

نماینده وزیر اقتصاد در استان یزد افزود: با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و جلوگیری از واردات غیرضرور می توان علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه رونق تولید و افزایش درآمد اقتصادی را برای کشور فراهم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: رفع تنگناهای اداری و تسهیل در ارائه خدمت به تولیدکنندگان و صنعتگران از دیگر راهکار برای رونق تولید و تحقق شعار امسال است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا