به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمد کاظمی نسب پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری سال 98 با اشاره به نام‌گذاری این سال به «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در سال 97 علی‌رغم وجود همه مشکلات اقتصادی و ورود کشور به عرصه جنگ تمام‌عیار اقتصادی، اقدامات خوبی در حوزه تحول اقتصادی در شهرستان صورت گرفت.

کاظمی نسب خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی شهرستان در حوزه اقتصادی، اشتغال‌زایی و مهار نرخ بیکاری 14 درصدی بود که در این راستا با توجه به جذب تسهیلات 18 میلیارد تومانی اشتغال پایدار روستایی و فراگیر، شغل‌های بسیاری در شهرستان ایجاد شد.

وی یادآور شد: از سهم 43 میلیارد شهرستان در تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، 50 درصد آن در سال 97 جذب  شده و روند دولت در این زمینه در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت تا بتوانیم در حوزه اقتصادی و اشتغال شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی باشیم.

فرماندار ابرکوه تأکید کرد: در ادامه راه باید از کلیه ظرفیت‌های شهرستان، سرمایه‌های نیروی انسانی و همچنین پتانسیل‌های ایجاد اشتغال استفاده کرده و مسؤولین در سطح شهرستان و کشور نیز باید در این راه و برای خدمت به مردم تلاش کنند.

برداشت حدود 4500 لیتر آب در ثانیه در بخش کشاورزی

در ادامه مهدی غیب اللهی برداشت آب کشاورزی را بین 4 هزار تا 4500 لیتر بر ثانیه دانست و ابراز کرد: در حوزه اصلاح الگوی کشت  اقداماتی همچون اختصاص 84 هزار هکتار سطح زیر کشت به پسته و زعفران، صدور 50 هکتار مجوز احداث گلخانه، 4 هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اذعان کرد: با توجه به شرایط تحریمی کشور ما باید در تولید برخی محصولات مانند سویا، ذرت، جو که هم‌اکنون به ترتیب 90، 60 و 40 درصد وابستگی به خارج داریم و همچنین در زمینه محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا