ششمین جشنواره پویای نوروزی پاتوق در روستای شمسی شهرستان اشکذر با حضور مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور و جمعی از مسئولان استان و شهرستان اشکذر شروع به کار کرد.

با حضور مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، فرماندار، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری، بخشدار مرکزی و شهردار اشکذر ششمین جشنواره نوروزی پاتوق در روستای شمسی رستاق آغاز شد.

فرماندار شهرستان اشکذر در ابتدای این مراسم ضمن تبریک سال نو، جشنواره نوروزی پاتوق را یک حرکت فرهنگی در سطح ملی عنوان و از عوامل برگزاری آن و از شورای اسلامی و دهیاری روستای شمسی قدردانی کرد.
"محسن کمالیان" دبیر این جشنواره نیز ضمن خیرمقدم خدمت مسئولین و دیگر حاضرین در این مراسم، جشنواره پاتوق را بهانه ای برای در کنار هم بودن در شرایط سخت و فائق آمدن بر مشکلات دانست.

در ادامه این مراسم گروه تئاتر شمسی با نمایش نمادهایی به معرفی پیشینه فرهنگی و تاریخی روستای هدف گردشگری شمسی در حوزه های ایثار و مقاومت، ترویج فرهنگ مطالعه، نساجی سنتی و جدید، ورزش میان دوری، زندگی مسالمت آمیز با کویر(قنات، آب انبار و...) و ابنیه تاریخی پرداخت.

لازم به ذکر است، این جشنواره از چهارم لغایت نهم فروردین از ساعت 10 الی 12 صبح و 15 الی 17 عصر در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و مردم شناسی جهت بازدید عموم دایر می باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا