در مراسمی کانون دانشجویی جوانان هلال احمر در دانشگاه پیام نورمیبد آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ در این مراسم که با حضور جمعی از اعضاء،دانشجویان و اساتید برگزارشد کمال بنا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد در سخنانی بااشاره به لزوم بهره گیری از توانمندی قشر فرهیخته دانشگاهی، برتوسعه و اشاعه فعالیتهای عام المنفعه و خداپسندانه تاکید کرد.

وی هدف از تشکیل و تاسیس این کانون را تربیت و ارائه آموزش‏های لازم به دانشجویان به منظور آمادگی کامل به هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه در شهرستان دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد راه اندازی کانون هلال احمر در دانشگاه ها را باعث ایجاد نشاط و شادابی و همچنین تنوع در سطح مراکز آموزش عالی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: فلسفه کار هلال احمر بر پایه حس بشردوستی و صلح بنا شده است و برای همین است که رنگ و نژاد و مذهب نمی شناسد و هر کجا که نیاز به امداد رسانی و کمک باشد هلال احمر در آنجا حضور دارد.

آقای دکتر پاک گهر رئیس دانشگاه پیام نور واحد میبد نیز بر آمادگی و مشارکت مجموعه دانشگاه در فعالیتهای امدادی و آموزشی هلال احمر تاکیدکرد.

وی ضمن تقدیر از مسوول هلال احمر میبد برای برپایی این کانون در مجموعه پیام نور ، خاطرنشان کرد :با افتتاح این کانون دانشجویی در نظر داریم که کمک های اولیه و مواجهه با بلایای طبیعی را به دانشجویان این مجموعه آموزش دهیم تا بتوانند در کنار فعالیت های علمی به این موارد نیز بپردازند.

در حاشیه این برنامه، جمعیت هلال احمر با برپایی ایستگاه سلامت ، پذیرای دانشجویان، کارکنان ، اساتید دانشگاه و اهالی منطقه در زمینه سنجش سلامت بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا