جلسه ستاد هماهنگی و اجرایی خدمات سفر شهرستان خاتم ویژه نوروز 1398 با حضور جمعی از مسئولان استان و اعضای این ستاد در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ این نشست با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نماینده مردم شریف ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان خاتم و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان شهرستان با محوریت ستاد هماهنگی و اجرایی خدمات سفر شهرستان خاتم ویژه نوروز 1398برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه "فرجام فاضلی" فرماندار خاتم گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ستاد خدمات سفر نوروز 98 ارائه نمود و در خصوص مصوبات جلسات استان و هم راستایی با این مصوبات تاکید کرد و گفت: هر یک از کمیته ‌های ستاد شهرستان باید وظایف خود را به بهترین نحو ممکن در جهت بستر سازی و فراهم نمودن زمینه ارائه خدمات به مسافرین در ایام نوروز انجام دهند.

فرماندار خاتم در ادامه از اجرای طرح های نوروزگاه و جشن هایی نظیر جشن گنبد نما در هرابرجان، سرچشمه خاتم و ولی عصر خبرداد و 7 فروردین 98 را بعنوان روز شهرستان خاتم معرفی نمود و از اعضای حاضر در جمع خواستار هر چه بهتر برگزارشدن این جشن ها در جهت بهره مندی مسافران نوروزی شد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خاتم با توجه به ضرورت و آمادگی خدمات رسانی در ایام نوروز افزود: دستگاه های خدمت رسانی در این ایام از جمله آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، تیم های گشت محور، راهنمایی ورانندگی، ایست بازرسی، جمعیت هلال احمرآمادگی لازم برای خدمت رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی را دارند و تدابیر لازم را در این رابطه اتخاذ نمودند.

فاضلی در پایان به جاذبه های زیبای گردشگری، ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در نوروز 98 شاهد افزایش بازدید مسافران و گردشگران از این منطقه باشیم.

"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست گفت: بازدید گردشگران داخلی و خارجی در استان افزایش خواهد یافت، ضروری است مسئولان شهرستان ها از این فرصت برای معرفی ظرفیت های موجود به مسافران و گردشگران تلاش کنند.

فاطمی تبلیغات فرا شهرستانی را برای حضور گسترده گردشگران و میهمانان مؤثر دانست و اظهار داشت: مسئولین و متولیان با استفاده از ظرفیت ‌های موجود به ‌ویژه در مرکز استان نسبت به معرفی و تبلیغات محیطی خود اهتمام داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان خواستار توجه اساسی به پتانسیل‌های شهرستان، معرفی چهره‌ های علمی و بزرگان، ساماندهی ورودی شهر، حفظ نظم و امنیت در شهر و مناطق اسکان مسافرین و زیباسازی فضای شهری شد.

در ادامه جلسه کمیته های زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خاتم گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده خود برای ایام نوروز 98 را ارائه نمودند.

لازم به ذکر است: بازدید از بناهای تاریخی و پروژه های شهر هرات و شهر مروست از دیگر برنامه های مدیرکل میراث فرهنگی استان در سفر به شهرستان خاتم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا