مراسم پاکسازی بافت تاريخي يزد با مشارکت مردم، سمن‌ها و دوستداران ميراث فرهنگي به منظور استقبال از مهمانان نوروزي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، بافت تاریخی و بناهای شاخص در بافت تاریخی یزد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان و با مشارکت مردم و سمن ها به منظور استقبال از مهمانان نوروزی، پاکسازی شد.

"سید مصطفی فاطمی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه اجرای این طرح گفت: پاک ‌سازی محوطه‌ های اماکن و بافت تاریخی اقدامی اثربخش و بستری مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی می باشد و تمیزی بافت تاریخی نشانه ارزشمند بودن در راستای تکریم بازدید کنندگان خواهد بود.

فاطمی در ادامه عنوان کرد: این اقدام برای جذب مشارکت مردمی در امور مربوط به میراث فرهنگی و فرهنگ ‌سازی‌ های لازم در ترغیب جامعه محلی، انجمن‌ های مردم‌ نهاد، سمن‌ها و بخش خصوصی در تعاملات مربوط به حفاظت و نگه‌ داری از آثار ارزشمند ملی و جهانی انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان داشت: این برنامه با هدف پاکسازی بافت تاریخی، موزه ها و اماکن متبرکه انجام شد و امید است این برنامه بعنوان الگویی در جهت پاسداشت ابنیه تاریخی و میراث گذشتگان قرار گیرد و تداوم یابد.

لازم به ذکر است: در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از مسجد جامع، امامزاده سید رکن الدین، زندان اسکندر و دیگر اماکن تاریخی در بافت جهانی بازدیدکرد و از نزدیک از آخرین وضعیت نظافت این اماکن تاریخی برای ایام نوروز اطلاع پیدا نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا