در نشستی با حضور نمایندگان صنایع و نیروگاه‌های استان یزد با آیین‌نامه ایمنی در عملیات انتقال نیروی برق آشنا شدند.

سیدجلال حسینی مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه ای یزد با تشریح وضعیت دیسپاچینگ منطقه‌ای یزد، گفت: سال گذشته با ابلاغ شرکت مدیریت شبکه برق ایران،‌ دیسپاچینگ برق یزد به دیسپاچینگ منطقه (YAOC) ارتقا و وظایف و اختیارات آن نیز گسترش یافت.

وی تصریح کرد: با ارتقاء مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای یزد به دیسپاچینگ منطقه، شبکه انتقال و فوق‌توزیع استان یزد تحت پوشش این مرکز قرارگرفته است.

مهندس حسینی با اشاره به این‌که تعداد ایستگاه‌های انتقال و فوق توزیع استان 50 ایستگاه تحت نظارت شرکت برق منطقه‌ای یزد و 15 ایستگاه اختصاصی است، افزود: هماهنگی برای اجرای آیین‌نامه ایمنی در عملیات انتقال نیروی برق در ایستگاه‌های مشترک جهت پیشگیری از حوادث جانی و مالی ضروری است.

در ادامه این نشست علیرضا حاجی حسینی کارشناس مسئول مدیریت بحران و HSE شرکت برق منطقه‌ای یزد به تشریح آیین‌نامه ایمنی در عملیات انتقال نیروی برق پرداخت.

وی با بیان این‌که آیین‌نامه ایمنی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: هدف از تدوین این آیین‌نامه، ایمن‌سازی محیط کار در حین بهره‌برداری، نگهداری، تعمیر، توسعه، بازسازی، بهینه‌سازی از خطوط و تأسیسات انتقال نیروی برق و به‌منظور جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار و در نهایت صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور است.

در پایان به سوالات نمایندگان صنایع و نیروگاه‌های استان یزد در زمینه اجرای آیین‌نامه ایمنی در عملیات انتقال نیروی برق و تکمیل فرم‌های مرتبط توسط مدیران و کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای یزد پاسخ داده شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا