استاندار یزد در دیدار با نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا و نمایندگان تشکلها، جوانان و بانوان شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا حمایت از انجمن های مردم‌نهاد به منظور گسترش روحیه مشارکت در قالب این تشکلهاست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌نشست شورا‌های شهر و روستا، نمایندگان تشکلها، جوانان و بانوان شهرستان ابرکوه، روز جمعه‌ ۲۴ اسفندماه با حضور "‌آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "‌محمدعلی طالبی" ‌استاندار یزد، ‌"‌احمد ترحمی" ‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار، ‌"‌عباس حیدری" ‌مدیرکل حوزه استاندار، ‌"‌حجت الاسلام عباس زارع" ‌مشاور استاندار در امور روحانیون، ‌"‌حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی" ‌امام جمعه و "‌محمد کاظمی نسب" ‌فرماندار ابرکوه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست نقطه اشتراک همه شوراها و تشکلهای مردم نهاد را حضور در متن جامعه و تلاش در جهت انعکاس نظرات و دیدگاه های مردم به مسئولان دانست و گفت: ‌فلسفه  وجودی تشکلها، عینیت بخشیدن به مشارکت مردم و حضور در همه صحنه‌هاست و امیدواریم این رسالت را همه ارج نهیم و تلاش کنیم این تعامل و ارتباط تقویت شود.
"‌محمدعلی طالبی" یکی از وظایف شوراها را حمایت از انجمن ها به منظور گسترش روحیه مشارکت در قالب تشکل‌های مردم نهاد دانست و ابراز امیدواری نمود تا شهرستان ابرکوه شاهد پیشرفت در این زمینه باشد‌.
وی افزود: ابرکوه مستعد توسعه روستایی است و از این رو می طلبد تا روستاها را در وضعیت مطلوب نگه داریم و بی جهت به بهانه ارتقای روستا به شهر، هزینه‌های زندگی مردم را افزایش ندهیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: اگر در روستاهای استان به خوبی فعالیت شده و امکانات و تسهیلات دولت با برنامه مناسب و هدفمند در این راستا به خدمت گرفته شود، آنگاه به واسطه ایجاد اشتغال و تامین زیرساخت ها در بعضی از روستاهای استان، شاهد مهاجرت معکوس از شهر به این مناطق خواهیم بود.
طالبی گفت: دولت تدبیر و امید حمایت های خوبی از طرح های اشتغال پایدار روستایی داشته اما شخصا به برخی طرح‌ها که به اسم اشتغال روستایی در روستاها درحال انجام است انتقاد دارم زیرا در بعضی موارد به جای اینکه برای مردم بومی روستا ایجاد اشتغال شود، طرح هایی در این مناطق اجرایی شده که اتباع بیگانه را مشغول به کار کرده است.
استاندار یزد ادامه داد: روستاییان ما نباید دغدغه های امنیتی داشته باشند و یکی از افتخارات بخشداران در این دولت و در طول دوران مسئولیت باید این باشد که جمعیت بخش آنها نسبت به گذشته افزایش یابد.


نباید برخی خط کشی ها ملت ایران را از هم جدا کند


طالبی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استمهال وامهای کشاورزی اشاره کرد و افزود: متناسب با میزان تسهیلات بانک ها، توزیع تسهیلات در شهرستان ها صورت گرفته و تلاش کرده ایم توزیع این منابع به عدالت نزدیک باشد.عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه قریب به اتفاق مردم‌ دلبسته نظام، انقلاب و کشور هستند، خاطر نشان کرد: نباید بعضی خط کشی‌ها ملت ایران را از هم جدا کند و انتظار داریم همه در شرایط فعلی برای آبادانی کشور تلاش کنند، اختلافات را کنار بگذارند و پیرامون موضوعات اصلی و کلیدی نظام در فضایی منطقی با هم به گفت و گو بنشینند.
وی دفاع از سیاست های کلی نظام ازجمله نقش آفرینی مقتدرانه جمهوری اسلامی در منطقه را ضروری دانست و آنگاه ضمن تجلیل از شخصیت و مراتب فداکاری و ایثارگری "سردار محمدرضا فلاح زاده" گفت: ایشان مورد احترام همه ما در استان هستند.
طالبی ادامه داد: اگر به موضوعات گوناگون با نگاه صرف سیاسی مواجه نشویم و پیرامون آن در فضایی منطقی به گفت و گو بپردازیم، مردم نیز تصمیمات مسئولان را بهتر خواهند پذیرفت.
وی افزود: این فرایند می تواند به این نقطه ختم شود که به عنوان مثال مردم مسئولیت نظام را در سوریه بپذیرند و اینگونه انقلاب اسلامی با اقتدار بیشتر مسائل منطقه ای خود را مدیریت کند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود تصریح کرد: ساز و کارهایی را در زمینه ارتباط با جوانان در حوزه های مختلف فراهم کرده ایم و علاقه‌مند هستیم سازمانهای مردم نهاد نیز در این رابطه نظرات و دیدگاه های خود را به ما ارائه دهند.
در ابتدای این نشست نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا، تشکل های مردم نهاد، جوانان و بانوان شهرستان ابرکوه، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد مسائل شهرستان و استان پرداختند.
گفتنی است حضور در نماز جمعه بخش بهمن، حضور در شورای اداری ‌ابرکوه و بازدید از دو پروژه گردشگری و صنعتی این شهرستان از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه استاندار یزد و هیئت همراه به شهرستان ابرکوه بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا