استاندار یزد با اهدای لوح سپاس به مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از دستگاه‌های فرهنگی یزد، از تلاش آنان برای انتخاب یزد به عنوان «پایتخت کتاب ایران» تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در نشستی که با حضور استاندار یزد و جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان و با موضوع انتخاب یزد به عنوان «پایتخت کتاب ایران» در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، محمدعلی طالبی با اهدای لوح سپاس، از رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمعی از مدیران فرهنگی یزد تقدیر به عمل آورد.

در لوح سپاس استاندار یزد خطاب به دوست فاطمی‌ها آمده است:

«کتاب و کتابخوانی یکی از جنبه‌های مهم فرهنگی و نمودار چگونگی نظام اجتماعی هر جامعه است و نقشی تأثیرگذار و بی‌بدیل بر ماندگاری، توسعه و پیشرفت شهرها دارد. پاسداشت جایگاه کتاب، حفظ و نگهداشت و گسترش میراث فرهنگی و علمی هر دیار را رقم خواهد زد.

بدینوسیله از جنابعالی که با تعهد و دلسوزی در کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برای شهر کهن، فرهنگی و دانش‌گستر یزد تلاش و کوشش نموده‌اید، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و توفیقات روزافزون شما را از درگاه یگانه‌ هستی‌بخش خواستارم.»

گفتنی است، در مراسمی که روز چهارم اسفندماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور در تهران برگزار شد، شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 1398 معرفی شد.

یزد پس از شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان، پنجمین شهری است که عنوان پایتختی کتاب ایران را به خود اختصاص داده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا