عصر روز سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ مراسم سوگند مهندسی برای نزدیک به یکصد و ده نفر از مهندسان جوان که به تازگی در آزمون ورود به حرفه پذیرفته شده‌اند، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، در آغاز این مراسم رئیس سازمان با اشاره به اینکه قیمت روز افزون ساختمان موجب شده جامعه نسبت به آن حساس تر باشد و رفتار حرفه ای تر را می‌طلبد، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگترین نهاد مردمی و فنی تخصصی باید به گونه‌ای عمل کند که مردم از خدمات مهندسین لذت ببرند و به ایشان اعتماد کنند و ساختمان هایی که به دست مهندسان ساخته میشود به لحاظ زمان بندی کار و کیفیت ، بهتر از سایر ساختمانها باشد.

 وی افزود: اقداماتی در دست انجام است که در سال ۱۳۹۸ سهم بیشتری از بازار ساخت و ساز در اختیار سازمان و مهندسان قرار گیرد.

 دکتر سالاری در عین حال گفت: رکود فعلی ساخت و ساز می تواند تبدیل به یک فرصت برای افزایش مهارت و توانمندی های مهندسین شود.

 وی خطاب به مهندسین حاضر گفت: انجام خدمات مهندسی باید به صورت حرفه ای و با رعایت اخلاق و وجدان صورت بگیرد.

 رئیس سازمان خاطرنشان کرد: ما باید حافظ منافع هم باشیم ضعف های همدیگر را رفع و جبران کنیم. دکتر سالاری ضمن بیان حساسیت های کار مهندسینی که به تازگی وارد حرفه شده‌اند، از آنان خواست آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را به دقت مطالعه و نصب العین قرار دهند و بدانند که شغلی حساس، ظریف و دقیق را انتخاب کرده‌اند.

در ادامه مراسم، دکتر نقصان محمدی استاد دانشگاه و عضو کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به ایراد سخن پرداخت و با طرح این سوال که چرا با وجود این همه فارغ التحصیل، ما همچنان دچار مشکلات ساخت و ساز هستیم، اظهار داشت: آنچه امروزه آموزش داده می‌شود، منطق، قانون و علم است اما روی دیگر سکه، حس و احساس و وجدان و اخلاق است که کمتر آموزش داده می شود.

به گفته وی آنچه باعث اعجاب جهانیان در ارتباط با استان یزد شده است، رابطه ی درست معماری و شهرسازی یزد با طبیعت است.

وی سه برند برای استان یزد برشمرد که به ترتیب عبارتند از: صداقت در گفتار و رفتار، شفافیت و حساب و کتاب داشتن و بالاخره ساده زیستی و پرهیز از تجملات؛ که به گفته وی باید در ساخت و ساز نیست این موارد مشاهده شود.

 دکتر نقصان محمدی خواستار توجه مهندسین به تعهد نسبت به منابع ملی و محیط زیست در مسائل ساخت و ساز شد و گفت: ما باید به جای ایجاد فضای اسکان برای مردم، فضای زیستی برای آنان ایجاد کنیم. باید به گونه ای عمل کنیم که با طراحی خانه ها، خانواده ها به تعالی برسند.

 در ادامه مراسم مهندس محمد رضا شاه حسینی عضو هیات مدیره سازمان، حاضرین را به رعایت اخلاق حرفه ای در تمام شئون مهندسی توصیه کرد و حاضرین با قیام خود وهمراه با سخنران، سوگند مهندسی را ادا کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا