همزمان با 22 اسفند روز شهدا و ایثارگران و به منظور قدرشناسی از خادمان خانواده های شهدا و ایثارگر بافق، مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی بافق به دیدار رئیس و کارکنان بنیاد شهید این شهرستان رفتند.

در این دیدار دکتر عباس فتاحی بافقی رئیس دانشگاه آزاد اسلام بافق با گرامیداشت روز 22 اسفند با نام روز شهدا و تکریم از مقام والای ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گفت: به برکت وجود سه شهید گمنام در  دانشگاه آزاد اسلامی بافق فضای معنوی و فرهنگی ایثار و شهادت دردانشگاه ساری و جاری است .
وی از برگزاری سیزدهمین یادمان شهدای گمنام دانشگاه در اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بافق ضمن استقبال از همکاری و حمایت های بیدریغ بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی دارد برای ثبت خاطرات و آثار شهدا و والدین مکرم آنها در زمینه آثار مکتوب و تهیه مستندهای فرهنگی همکاری لازم را داشته باشد.
دکتر علیرضا فرجامی معاون دانشگاه آزاد اسلامی بافق نیز با تبریک و گرامیداشت روز شهدا از ماندگاری مقام و منزلت سه گروه از اهل علم و پرهیزگاران و شهدای گرانقدر در عالم دنیایی و آخرت سخن گفت و افزود: قطعا زحمات و تلاش بنیاد شهید و کارکنان آن برای احترام و رسیدگی به امور خانواده معظم شاهد در نزد پروردگار ماجور است.

در ادامه این دیدار محمد رضا دهقانزاده بافقی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با بیان آماری از شهدا و ایثارگران بافق، رسیدگی به والدین شهدا و خانواده آنها را از اولویت های مهم این نهاد برشمرد و افزود: تمامی شهدا و خانواده معظم آنها از نگاه بنیاد شهید یکسان و واجد ارزش و منزلت هستند که همکاری و تلاش برای رفع دغدغه های آنها افتخاری هست که شامل حال کارکنان و خادمان بنیاد شهید شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بافق به برگزاری یادواره و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری شهدا در محلات و فصول مختلف سال اشاره کرد و افزود: یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی در طول سالهای برگزاری از منظر  اثرات فرهنگی همیشه در خاطره و یادها باقی مانده است و امسال نیز آمادگی همکاری آن وجود دارد که به بهترین شکل برگزار شود.
حجت الاسلام علیزاده فلاح رئیس دفترفرهنگ اسلامی دانشگاه نیز به جایگاه رفیع شهدا در احادیث و روایات اسلامی اشاره کرد و افزود: به گفته امام راحل (ره) شهدا در اوج قهقهه مستانه اشان به دیدار معبود شتافته اند و خداوند خریدار شهدا شده است.
وی با بیان اینکه لیاقت و شایستگی خدمت به خانواده شهدا به مجموعه کارکنان بنیاد شهید اعطا شده است خواستار التفات و توجه ویژه عمومی به شهدا و ایثارگران شد.
گفتنی است شهرستان بافق 254 شهید و 480 ایثارگر و جانباز دارد که تاکنون 30 نفر از جانبازان شهرستان بافق به لقاء الله پیوسته اند و هفت جانباز نیز بیش از 70 درصد می باشند و نزدیک به 180 نفر از فرزندان و خانواده معظم شاهد در مقاطع مختلف دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا