همزمان با پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، روز شنبه 18 اسفند جمع زیادی از مردم، مسئولان، اهالی فرهنگ، دانش‌آموزان و ورزشکاران با حضور در کتابخانه امام علی(ع) در ویژه‌برنامه کتابخانه‌گردی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این مراسم که به مناسبت 17 اسفندماه، سالروز تأسیس نهاد برگزار شد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد، غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد؛ احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد؛ عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خوت یزد؛ نیره پورملایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، ونوس عامری و سپنتا نیکنام، اعضای شورای شهر؛ حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، رئیس دبیرخانه کانون‌های مساجد استان؛ عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد؛ حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده برجسته یزدی ادبیات داستانی کشور؛ سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه؛ دکتر محمدعلی جعفری نعیمی، معاون فرماندار یزد و جمع زیادی از دانش‌آموزان، اهالی فرهنگ، هنر و ورزش حضور داشتند.

فرماندار جدید یزد در این مراسم با ابراز خرسندی از اینکه در نخستین برنامه رسمی پس از انتصاب در مسئولیت جدید، در جمع اهالی کتاب حضور یافته است، تصریح کرد: حضور در جمع کتابخوانان و کتابداران حس خوبی دارد و خوشحالم که توفیق حاصل شد در ویژه‌ّبرنامه کتابخانه‌گردی به مناسبت سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شرکت کنم.

وی با قدردانی از حضور جمع زیادی از کودکان و نوجوانان در برنامه کتابخانه‌گردی، بیان داشت: حضور کودکان در کتابخانه روحیه مضاعفی به کتابداران خواهد داد تا برای فرهنگ‌سازی در زمینه مطالعه تلاش کنند.

رستگاری با باین اینکه هرقدر برای کتاب‌خوان کردن قشر کودک و نوجوان تلاش شود، باز هم کم است، از توسعه بخش‌های کودک در کتابخانه‌ها ابراز خرسندی کرد و این حرکت را گامی بزرگ برای تربیت نسلی کتابخواه و اهل آگاهی دانست.

فرماندار یزد همچنین خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با حمایت از مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان، روند رو به رشد کتابخانه‌ها را تقویت کنیم تا شاهد شکوفایی بیش از پیش این نهادهای فرهنگی در سال‌های آینده باشیم.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این مراسم با تبریک پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: جا دارد در این روز خوب که متعلق به همه تلاش‌گران عرصه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی است، از تلاش‌های همکاران خود در مجموعه کتابخانه‌های استان و به ویژه شهرستان یزد و همچنین کتابداران خدوم کتابخانه عمومی امام علی(ع) که میزبانی ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌گردی را برعهده دارند تشکر کنم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده است فضای کتابخانه‌ها و به خصوص بخش‌های کودک به شرایط مطلوب و استاندارد نزدیک شود، گفت: امیدواریم مردم و قشر ودک و نوجوان اقبال ویژه به مطالعه و کتابخانه داشته باشند و از فضای دلپذیر و منابع مفید کتابخانه‌ها در راستای افزایش بینش و آگاهی خود بهره بگیرند.

غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم، نهاد کتابخانه‌ها را دستگاهی تأثیرگذار و مهم در امر ترویج کتابخوانی دانست و از تلاش‌های مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی کرد.

وی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 98 گفت: کسب این عنوان مرهون تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های همه دستگاه‌های فرهنگی استان و به ویژه کتابخانه‌های عمومی است و امیدواریم با ادامه این همدلی، شاهد اجرای برنامه‌های خوب و پربار در پایتخت کتاب ایران در سال آینده باشیم.

در ادامه ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌گردی در کتابخانه امام علی(ع) یزد، از نسخه بریل کتاب «قصه‌های من و ننه آغا» نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده برجسته ادبیان داستانی کشور رونمایی شد.

سالاری در این آیین با ابراز خوشحالی از رونمایی از نسخه بریل کتاب خود، از تلاش‌های روح‌الله رنجبر و سمانه فتاحی، زوج کتابدار نابینا و کم‌بینای کتابخانه امام علی(ع) برای تهیه این نسخه بریل قدردانی کرد.

اجرای شاهنامه‌خوانی توسط حدیث دهقان، یکی از اعضای نوجوان کتابخانه‌های شهرستان یزد و نمایش‌نامه‌خوانی توسط جمعی از اعضای نابینای کتابخانه عمومی امام علی(ع)، از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌گردی در شهرستان یزد بود.

گفتنی است، ویژه‌برنامه‌های طرح ملی «کتابخانه‌گردی» به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، همزمان با سراسر کشور در 10 کتابخانه منتخب استان یزد نیز برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا