مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد در دیدار با فرماندارمیبد گفت: صندوق ملی محیط‌زیست برای اولین بار مبلغ 1 میلیارد و 800 میلیون ریال را برای تجهیزات حفاظتی منطقه مرور میبد و حمایت از طرح‌های مشارکتی مردمی در این منطقه اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، «نیره پورملائی» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد در حاشیه دیدار صبح امروز خود یکشنبه 19 اسفندماه با فرماندارمیبد گفت: مهم‌ترین مسائل حوزه کاری محیط‌زیست در میبد مسائل مرتبط به صنعت و نیز مسائل در حوزه طبیعی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد افزود: با توجه به اینکه شهرستان میبد از شهرستان‌هایی که صنعت در آن توسعه‌یافته است، نظارت بر عملکرد صنایع شهرستان با عنایت به آلایندگی که دارند به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه موردعنایت سازمان حفظت محیط‌زیست است.

پورملائی تصریح کرد: با نظارت‌های صورت گرفته که بیشتر به‌صورت بازدیدهای شبانه بوده است، موجب شده آلایندگی آن‌ها کاهش یابد و جزء صنایع خوب محسوب شوند.

وی ادامه داد: صنایعی هم شرایط و مقررات سازمان را رعایت نکرده و همچنان آلاینده مانده‌اند برای اخذ عوارض آلایندگی معرفی شدند که این عوارض در حوزه سلامت و محیط‌زیست هزینه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد پایش خود اظهاری را یکی از طرح‌های این سازمان را در چند ماه اخیر عنوان کرد که صنایع بر اساس آن موظف هستند به‌صورت فصلی پایش خود اظهاری خود را ارائه کنند.،

وی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم به صنایع اخطار داده خواهد شد، از راه‌اندازی تابلو ایستگاه کیفی هوا نیز به‌عنوان یکی از اقدامات مهم یادکرد که مردم باید با توجه به آن از سلامت محیط خودشان مطمئن شوند.

پورملائی بازیافت پسماندهای صنعت و بازچرخانی آب را نیز مهم شمرد که با دعوت از پژوهشگران در این زمینه می‌توانیم حداقل مصرف آب را در صنایع داشته باشیم و این کمک بزرگی به حفظ منابع خواهد بود.

این مسئول نیروهای حفاظت و محیط‌بان در میبد را بسیار اندک شمرد و از مردم دعوت کرد که به‌عنوان همیار در کنار محیط‌زیست باشند و در حفظ زیست‌گاه‌های ارزشمند تلاش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با توجه به مسئول بودن همه نسبت به محیط‌زیست و با توجه به ایام نوروز که در پیش است درجهت همراهی با حافظان با محیط‌زیست به مردم، توصیه در جمع‌آوری پسماندهای غذایی خودشان در دامان محیط‌زیست کرد و همچنین از آن‌ها خواست از انجام هرگونه اقدامی که آسیب زدن به طبیعت و درختان را به دنبال دارد، پرهیز نمایند.

در پایان این دیدار فرماندارمیبد با اهدا لوح تقدیر از تلاش‌ها و خدمات مستمر مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد در حمایت و همراهی برنامه‌های حوزه محیط‌زیست شهرستان تقدیر تشکر کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا