معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جلسه مجمع سلامت شهرستان میبد گفت: آنچه در حوزه سلامت اهمیت دارد کاهش بیماری‌ها با پیشگیری است، چون به دنبال آن نباید دیگر به افزایش تخت بیمارستان‌ها و امکانات کلینیکی و پاراکلینیکی افتخار کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان میبد با حضور «احمد ترحمی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، «حسین فلاح» فرماندار، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از خیرین و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در این جلسه گفت: در جلسات آمارها و نمودارهایی ارائه می‌شود، آمار ارائه‌شده به‌تنهایی گویا نیست بلکه مؤثر بودن آن به دنبال تحلیل، برنامه محوری و قابل‌استفاده بودن برای ارتقای سلامت مشخص می‌شود.

احمد ترحمی تصریح کرد: آمار زمانی مهم است که از داده‌های آن درجهت ارتقای سلامت استفاده شود و ما دراین‌ارتباط به همگرایی و هم‌افزایی و تعامل بین همه دستگاه‌ها نیاز داریم.

ترحمی افزود: سلامت به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت پایدار در همه ابعاد آن است، به‌گونه‌ای که اگر در جامعه، سرقت، خشونت و پرخاشگری افزایش یابد نشان‌دهنده عدم تعادل روحی و روانی جامعه که به موضوع سلامت برمی‌گردد، می‌باشد.

معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد: مقوله سلامت و اجتماعی سازی آن‌یک موضوع درون‌سازمانی، درون‌گروهی و مختص به یک بخش نیست، بلکه وظیفه همگانی است و نیاز به عزم جدی دارد و لازم است در این راستا همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشد.

وی یادآور شد: به کاهش تعداد مراجعین و ارتقای سواد سلامت جامعه که با پیشگیری تحقق‌یافته، افتخار باید شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در پایان از مسئولین شهرستان خواست تمام توان و تلاش و همت خود را در راستای ارتقای سواد سلامت و داشتن اجتماعی شاداب و بانشاط به‌کارگیرند.

گفتنی است؛ ارائه گزارش پیشرفت برنامه‌های جامع محور شهرستان و گزارش عملکرد بیمارستان امام جعفر صادق (ع)، تبیین قوانین حاکمیتی سلامت (نظام‌نامه همه‌جانبه سلامت)، بحث و تبادل‌نظر در خصوص مباحث مطرح‌شده توسط ادارات منتخب عضو شورای سلامت، تبادل‌نظر توسط هیئت‌رئیسه مجمع و امضاء بیانیه مجمع توسط مسئولین از دیگر برنامه‌های دومین مجمع سلامت شهرستان میبد بود.

همچنین در پایان این مجمع نیز با اهدا لوح و هدیه‌ای از فعالان اجتماعی و خیرین عرصه سلامت و مدیران دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری را در اجتماعی شدن سلامت در شهرستان داشتند، قدردانی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا