معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت : تربیت بدنی بخش عملی تعلیم و تربیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، مهرزاد حمیدی در آیین افتتاح زمین چمن مصنوعی آموزشگاه شهید مهدی زاده ناحیه یک یزد اظهار داشت : تربیت بدنی بخش عملی تعلیم و تربیت است و باید با یک نگاه تربیتی، تربیت بدنی در مدارس را دنبال کنیم .

وی افزود : در درس تربیت بدنی دانش آموزان شخصیت شان ساخته می شود و کار تیمی را یاد میگیرند هرچند در کلاس ها علم را می آموزند ولی مهارت اجتماعی را در ورزش کردن و زمین ورزش می آموزند .

حمیدی با اشاره به اینکه در زمین ورزش دانش آموزان همکاری با همدیگر را می آموزند افزود : آنها در میدان ورزش  تمرین مهارت های اجتماعی می کنند واحترام به قوانین و مقررات، رعایت نظم و انظباط را فرا میگیرند.

این مقام مسئول تصریح کرد : دانش آموزان در زمین ورزش خود اتکا می شود و پنداره ی مثبت آن شکل میگیرد و عزت نفس پیدا می کند و یاد میگیرد اگر تک روی کنند می بازند و اگر کار تیمی داشته باشد پیروز می شوند .

وی افزود : تربیت بدنی یعنی تربیت از راه شرکت جویی در فعالیت های بدنی و معلم تربیت بدنی مسئول تربیت اجتماعی، روحی روانی و در نهایت تربیت جسمانی دانش آموزان است .

معاون وزیر گفت : ما امروز شاهد فقر سواد حرکتی در دانش آموزان بویژه دانش آموزان دختر هستیم و باید تلاش کنیم با همت و کمک خیرین در مدارس ابتدایی دخترانه سالن های 200 متری سرپوشیده ایجاد شود تا دانش آموزان بتوانند در یک فضای امن حرکات ورزشی را انجام دهند

حمیدی افزود : درس تربیت بدنی درمدارس و برگزاری المپیاد های درون مدرسه ای، مسابقات بین کلاسی و حیاط پویا با هدف آموزش و یادگیری رقابت در عین رفاقت، مهارت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خود اتکایی در دانش آموزان دنبال می شود .

گفتنی است زمین چمن مصنوعی آموزشگاه شهید مرشد ناحیه دو یزد نیز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مسئولین استانی افتتاح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا