"محمد محامدی" در جلسه بررسی مشکلات دهستان پیشکوه تفت گفت: با توجه به آمارهای موجود در پایان هفته شاهد حضور جمعیتی بالغ‌بر 200 هزار نفر در شهرستان هستیم و امکانات شهرستان پاسخگوی نیازهای این جمعیت نیست.

یزدفردا :، "محمد محامدی" در جلسه بررسی مشکلات دهستان پیشکوه تفت گفت: خداوند را شاکریم که با بارش رحمت الهی مردمان کویرنشین استان به‌ویژه شهرستان تفت را از نعمت خویش بهره‌مند ساخت.

فرماندار شهرستان تفت با تقدیر از مدیر و راهداران مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تفت اظهار داشت: در مدت اخیر و با بارش‌های صورت گرفته در شهرستان راهداران تمام سعی و کوشش خود را برای پاک‌سازی مسیرهای شهرستان به کار بسته‌اند و از فعالیت این عزیزان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

محامدی به مشکلات آب‌رسانی به روستاهای این دهستان اشاره و خاطرنشان کرد: در تابستان گذشته تأمین آب 235 روستای شهرستان از طریق آب‌رسانی سیار بود و حجم زیادی از فعالیت مدیریت شهرستان به ساماندهی امور آب‌رسانی سیار اختصاص یافت.

فرماندار تفت در ادامه افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته امیدوار به افتتاح دو طرح آب‌رسانی سانیج و غدیر در دهه فجر و یا تا پایان امسال بودیم اما شرایط اقتصادی سرعت اجرای این دو پروژه را کاهش داد اما مصمم هستیم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا حدود 60 روستای شهرستان از چرخه آب‌رسانی سیار خارج شوند.

محامدی با اشاره به مشکلات حضور جمعیت مرکز استان در روزهای پایان هفته در شهرستان تصریح نمود: با توجه به آمارها، در پایان هفته شاهد حضور جمعیتی بالغ‌بر 200 هزار نفر در تمامی فصول سال در شهرستان تفت هستیم و امکانات شهرستان پاسخگوی نیازهای این جمعیت نیست و نیاز است در مرکز استان این جمعیت شناور در کنار جمعیت ثابت شهرستان در هنگام تقسیم اعتبارات نیز دیده شود.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان به مشکلات ترافیکی در چند هفته اخیر به دلیل بارش برف و استقبال گردشگران از منطقه سانیج و سخوید اشاره و بیان نمود: برنامه‌ریزی برای ساماندهی این تفرجگاه در دستور کار قرار دارد و برای تعریض مسیرهای منتهی به این تفرجگاه نیازمند مشارکت مردم، دهیاران و شوراها در آزادسازی مسیر جاده‌های روستایی است و اعتبارات دولتی به‌تنهایی پاسخگوی نیازهای مردم این مناطق نیست.

فرماندار تفت پیرامون مشکلات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق روستایی شهرستان نیز گفت: در صورتی می‌توان در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز موفق بود که با عزمی جزم و با همکاری دهیاران و شوراها جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود و دهیاری‌ها و شهرداری‌های مناطق نیز از منافع مالی این ساخت‌وسازها چشم‌پوشی نمایند.

محمد محامدی با اشاره به برگزاری این‌گونه جلسات برای بررسی مشکلات اظهار داشت: برای به نتیجه رسیدن این‌گونه جلسات پیگیری مصوبات توسط شوراها و دهیاران با همکاری بخشداران ضروری است.

در ابتدای این جلسه هریک از دهیاران و شوراهای دهستان پیشکوه به بیان مشکلات مناطق خود پرداخته و پیگیری فرماندار و بخشدار برای رفع این مشکلات را خواستار شدند.

در پایان نیز از دو تن از دهیاران این دهستان که به‌افتخار بازنشستگی نائل‌آمده تقدیر به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا