حسین تقوی به عنوان رئیس آموزش و پرورش رفسنجان معرفی شد.

دعاگویی در مراسم معارفه رئیس آموزش و پرورش رفسنجان اظهار داشت: یک هزار و ۳۱۹ شهید دانش‌آموز و ۲۳۲ شهید فرهنگی در استان داریم که ۱۵۷ شهید دانش‌آموز و ۳۳ شهید فرهنگی از رفسنجان است که فردا اجلاسیه نهایی کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: آموزش و پرورش دستگاه بسیار بزرگ اجرایی در امر تعلیم و تربیت است و امیدواریم بتوانیم دانش‌آموزان را به سوی حیات طیبه هدایت کنیم و مدارس ما کانون تربیت آن‌ها باشد.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: مهمترین تکلیفی که آموزش و پرورش در طول برنامه توسعه ششم وهفتم دارد اجرای سند تحول است که مهرماه و آبان‌ماه ابلاغ شد و نقشه راه مشخص با برنامه‌های روشنی که یک چشم‌انداز برای آموزش و پرورش ترسیم می کند، است و متولیان امر تعلیم و تربیت موظفند برای رسیدن به آن اهداف تلاش کنند.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان وجود مدیران جسور و توانمند را برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش دارای اهمیت خواند و افزود: با توجه به ضرورت‌هایی که ایجاب می‌کند تغییرات صورت می‌گیرد حسین تقوی از افراد خوشنام و آشنا به مسائل آموزش و پرورش است و تجربیاتی دارد و امیدواریم در این راه موفق باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رفسنجان حدود ۵۷ هزار دانش‌آموز دارد که ۲۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی و با مشارکت مردمی هدایت می‌شوند، ابراز کرد: آموزش و پرورش حوزه بسیار سنگین محسوب می‌شود به لحاظ ساماندهی نیروی انسانی کمبود داریم که تقریبا بحران است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش را با متد و برنامه‌های قبل نمی‌شود اداره کرد چون یک نظام پویاست که دانش‌آموز در معرض یک جامعه و محیط متنوع قرار دارد و اطلاعات را از حوزه‌های مختلف دریافت می‌کند نقش یک معلم و مدیر یک دستگاه باید متناسب با تغییرات باشد و مدیریت کند و همکاران خود را توانمند کند.
دعاگویی با ذکر این نکته که تکلیفی جز اجرای سند نداریم، ادامه داد: سال‌های سال شاید ۵۰۰ پژوهش در تدوین زیرنظام‌ها انجام شده جامعه‌ای که باید این نسخه در آن اجرا شود جامعه دیروز نیست آموزش و پرورش موظف است دانش‌آموز را برای آینده بهتر آماده کند و تحقق این هدف با برنامه‌های دیروز امکان‌پذیر نیست.
گفتنی است پس از بیش از چهارماه خالی بودن مسند مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان حسین تقوی به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش رفسنجان معرفی شد./ روراستی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا