معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در شورای اداری استان با تاکید بر اهمیت جدیت و فعالیت میدانی مدیران در نتیجه بخشی برنامه ها و جذب موثر اعتبارات مطرح کرد: فعالیت عمرانی استان بر محور آب،راه،تقویت زیرساخت ها،محیط زیست و گردشگری برنامه ریزی شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در شورای اداری استان گفت:تاکید ما بر شفاف سازی در انجام امور و خدمت به مردم است تا بتوانیم با تدبیر و هم افزایی مشکلات را حل کنیم و اگر توصیه و تذکری از سوی دستگاه های نظارتی ارائه می شود به معنای توقف کار نیست و مدیران باید به دنبال راهکارهای قانونی دیگر باشند.
« محسن صادقیان» افزود:برنامه ریزی معاونت عمرانی برای جمع بندی ضرورت های پایان سال و آینده نگری بر موضوعاتی از جمله آب،راه، زیرساخت های حمل و نقل،محیط زیست و گردشگری متمرکز شده است و پیگیر تشکیل کمیته تخلفات ساختمانی و حل موضوعات این حوزه نیز هستیم.
صادقیان بیان کرد:فرهنگ سازی و تقویت زیرساخت ها برای کاهش تخلفات رانندگی،بروزرسانی طرح جامع شهر یزد،نوسازی ناوگان حمل و نقل استان،زمینه سازی برای اجرای موثر طرح بازآفرینی شهری و کیفی سازی خدمات فرودگاهی و راه آهن نیز اولویت های دیگر این معاونت محسوب می شود.
وی افزود:با توجه به اهمیت مدیریت آب در استان به دلیل خشکسالی های پی در پی عملیاتی سازی تصمیم های کلان در این حوزه نیز در دستور کار قرار دارد و فعال سازی شورای معادن،برنامه ریزی ساماندهی زباله های شهری و صنعتی با محوریت محیط زیست ، تهیه بانک اطلاعاتی از تصادف های درون شهری و برون شهری نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
معاون عمرانی استاندار یزد مطرح کرد:واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی،گاز رسانی به روستاهای باقی مانده استان و آغاز عملیات اجرایی پروژه آزاد راهی نائین-یزد- انار نیز از برنامه های زیرساختی سال جاری محسوب می شود و در کنار این موضوعات بر اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهری در استان تاکید داریم.
صادقیان خاطرنشان کرد:برای تکمیل 200 کیلومتر بزرگراه و 50 کیلومتر راه اصلی،تکمیل سالن ترمینال خارجی فرودگاه یزد و ساماندهی ترمینال داخلی،محوطه سازی ایستگاه راه آهن یزد برنامه ریزی شده است و  ضرورت دارد پروژه های سال آینده نیز از سوی فرمانداران شناسایی و پیشنهاد شود.
وی اظهار داشت:برای مدیریت و پیشبرد برنامه های استان به مدیران میدانی و جدی در کار نیاز داریم که در کنار اجرای پروژه ها حضور داشته باشند و جذب اعتبارات تمام بخش ها  رادر زمان مشخص شده مورد توجه قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت:با توجه به مصوبه کارگروه سازگاری با کم آبی ضروریست دستگاه های اجرایی استان از ردیف اعتبارات تجهیز و تعمیر؛ وسایل کاهنده مصرف آب را در اداره های مختلف نصب کنند و این موضوع را با جدیت مورد توجه قرار دهند زیرا از این طریق 20 تا 30 درصد مصرف آب کاهش پیدا می کند.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا