وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت مس محدودیتی ندارد باید صنایع پایین دستی را راه بیندازد یا دیگران را در این خصوص حمایت کند.

رحمانی در نشستی با صنعتگران رفسنجان اظهار داشت: شرکت مس به عنوان یک پشتوانه است، هزینه کند مشاوره دهد ظرفیت ها را ببیند به استان خیرشان زیاد می رسد بنابراین باید این سه شهرستان(رفسنجان، انار و شهربابک) را ویژه ببینید.

وی بیان داشت: باید برنامه ریزی کنید در برابر تحریم و … اگر خودمان بخواهیم در مقابل اراده ما تحریم هیچ است، رفتار دستگاهها اثرگذار است یعنی سازمان ها نمی دانند وضعیت ما چیست؟

وزیر صمت با بیان اینکه مشکل کوتاه مدت ما نقدینگی است، تصریح کرد: ما طرح رونق تولید را داریم و تسهیل امور از راههای مقابله با تحریم است.

وی ادامه داد: یک شهرستان که مشکلش به راحتی حل می شود نهضت راه بیندازد تغییر باورها مهم است افکار باید متحول شود ما هیچ مانعی نداریم.

رحمانی با اشاره به وجود معادن کوچک زیادی که در کشور هست، افزود: امسال پروژه فعال سازی معادن کوچک را داریم استان کرمان ظرفیت دارد، هزاران معدن داریم که مردم می توانند فعالیت و سرمایه گذاری کنند و ما تسهیلات هم می دهیم.

وی بیان کرد: شرکت مس محدودیتی ندارد صنایع پایین دستی راه بیندازد یا حمایت کند دیگران راه بیندازند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: برای حفظ وضع موجود تولید، نقدینگی، تامین مواد اولیه و بازار سه نکته مهم است که بازاریابی سال آینده فقط با صادرات ممکن است.

وی توضیح داد: دولت مصوبه داده مناطق آزاد و ویژه بدون ثبت سفارش می توانند مواد اولیه، ملزومات و تجهیزات را بیاورند که رفسنجان منطقه ویژه دارد از هر جای دنیا خواستید بیاورید ترخیص آن با من. این یک فرصت است حتما باید از آن استفاده کنند مخصوصا برای تولید از این فرصت استفاده شود.

رحمانی در بخش دیگر اظهارات خود گفت: مشکل پایه محاسبات گمرک برطرف شده از اول سال باید اعمال شود. در مورد صادرات حتما واحدها خودشات رایزنی کنند بازاریابی کنند مسیر صادرات را پی بگیرند.

وی در ادامه مطالبات از خودروسازان را یادآور شد و بیان کرد: همه تردید نداریم خودروسازی به بحران جدی خورده سه ماه قبل تولید خیلی پایین آمده بود الان جلوی آن گرفته شده و تولید خیلی بیشتر شده است هر دو خودروساز (سایپا و ایران خودرو) بازرس مقیم دارند برای اینکه پول قطعه ساز پرداخت شود و خودروها به موقع به مردم تحویل داده شود.

وی با تأکید بر توان گذاشتن برای تولید داخل متذکر شد: برای تسویه ارزی مواردی که تا ۱۶ مرداد بوده مشکلی ندارند به نرخ ارز رسمی انجام می شود و از آن تاریخ به بعد در کمیسیون دولت جمع بندی و نتیجه گیری می شود./ روراستی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا