معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد توجه به خودباوري اقتصادي و کارآفرینی بر مبنای تکمیل زنجيره توليد را از ضرورت هاي پيش روي كشور دانست و بيان كرد:توسعه همه جانبه به ايفاي نقش بانوان و جوانان وابسته است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادي و اشتغال با رويكرد اقتصاد مقاومتي و با حضور «محمدعلي طالبي» استاندار يزد،«علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار،« فاطمه دانش يزدي» مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد و جمعي از مسئولان اين حوزه در سالن كوثر برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد گفت:توجه به ايفاي نقش بانوان و جوانان در زمينه  اقتصادي با تاكيد بر مولفه هاي اقتصاد مقاومتي از موارد مورد تاكيد مقام معظم رهبري و برنامه هاي شاخص دولت تدبير و اميد است.
«علي زيني وند» افزود:بيانيه گام دوم كه همزمان با شكوه چهل سالگي انقلاب از سوي مقام معظم رهبري ارائه شد نقشه راهي موثر و روشن است تا بتوانيم با مرور گذشته،تكيه بر افتخارات ملي و ترسيم آينده در مسير رفع مشكلات و تحقق فرصت هایی بهتر گام برداريم.
زيني وند بيان كرد: يزد استاني بهره مند از ظرفيت خلاقيت ،سازگاري با  مشكلات طبيعت و الگوهاي شاخص اجتماعي و اقتصادي در سطح دنياست و ضروريست اين سرمايه ها به عنوان پشتوانه توسعه اثربخش مورد توجه بيشتري قرار گيرند.
وي اظهار داشت:كشور ايران در وضعيت پنجره جمعيتي قرار دارد و اكثريت نيروهاي فعال را جوانان تشكيل مي دهند كه سال هاست نسبت به حضور جوانان و بانوان در عرصه اقتصاد و توليد غفلت شده و  خوشبختانه با رويكردهاي جديد تلاش براي ارتقا اين موضوع در دستور كار قرار گرفته است.
معاون اقتصادي استاندار يزد گفت:مدرك گرايي، بخشي نگري،نظام اداري گسترده  و دولت محوري در حوزه اقتصادآفت هايي هستند كه كشور را با آسيب مواجه ساخته اند و با  توسعه نگاه فني و حرفه اي در استان برآنيم مهارت آموزي  جايگزين مدرك گرايي شود.
زيني وند با اشاره به  اهميت تقويت گفتمان دانش بنيان و فناور محور در عرصه توليد و اقتصاد افزود:بانوان و جوانان مي توانند با استفاده از ظرفيت هاي فضاي مجازي و رسانه هاي نوين مسئولان را با نگاه خود همراه ساخته و حركت كشور به سمت مشاغل خُرد و خانگي را سرعت ببخشند.
وي  خاطرنشان كرد:موفقيت كسب و كار و ايجاد شغل در عصر حاضر بر ايجاد و تكميل زنجيره توليد است و در اين مسير كشور از زيرساخت هاي خوبي برخوردار است و بايد تلاش را بر اصلاح قوانين، جهت دهي ديدگاه ها و تقويت فرهنگ كارآفريني متمركز كرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در پايان بيان كرد:در فضاي فعلي اقتصادي و مشكلات تحميلي از سوي دشمنان وظيفه داريم با تمام توان از كشور حمايت و دفاع كنيم و خودباوري اقتصادي و همبستگي ملي را سرلوحه امور قرار  دهيم تا بتوانيم در مسير آينده سازي كشور به شكلي دقيق عمل نماييم.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا