مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادي و اشتغال با تاكيد بر نقش تجاري سازي ايده هاي بانوان و جوان در مسير رفع بيكاري گفت: زمينه ايده پردازي،مسئوليت پذيري و سرمايه گذاري بانوان در عرصه هاي اقتصادي تقويت شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادي و اشتغال با رويكرد اقتصاد مقاومتي و با حضور «محمدعلي طالبي» استاندار يزد،«علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار،« فاطمه دانش يزدي» مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد و جمعي از مسئولان اين حوزه در سالن كوثر برگزار شد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد بيان كرد:یکی از دغدغه های مهم امروز کشور و استان یزد رونق اشتغال و پویایی اقتصادی است و از آنجایی که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و پتانسیل های متعددی دارند توجه به  این ظرفیت می تواند اثرات پایداری را با خود به همراه داشته باشد.
«فاطمه دانش يزدي» افزود:با توجه به فشارهای اقتصادی تحمیل شده به کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان توجه به توانمندی زنان در ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید می تواند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را سرعت ببخشد.
دانش يزدي خاطرنشان كرد:ضروریست میدان ایده پردازی،مسئولیت پذیری و تسهیل در سرمایه گذاری برای ورود زنان به عرصه های خرد و کلان اقتصادی کشور به ویژه در استان صنعتی،معدنی و گردشگری يزد فراهم شود زیرا توسعه اقتصادی وقتی رخ می دهد که همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند.
وي اظهار داشت:در قرن حاضر رشد و توسعه اقتصاد جهان بر پایه نوآوری استوار است بنابراین ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی و رشد کسانی که ایده را به محصول و علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌کنند، بیش از پیش باید مورد نظر قرار گیرد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: زنان كارآفرين جامعه ما به عنوان قشری مبتکر و با پشتکار نقش تعیین کننده ای در حوزه کارآفرینی، اشتغال، رشد و توسعه اقتصادی  دارند و تجاری سازی و راه‌اندازی ایده‌های جوانان می‌تواند در مسير رفع مشکل اشتغال اثر گذار باشد.
دانش يزدي افزود:مقوله کارآفرینی به سرعت در حال گسترش است و کارآفرینی زنان، موضوع مورد توجه در بسیاری از کشورهای جهان است و ما نباید از این مسیر ثروت آفرین  منحرف شویم و زنان موفق حاضر در این جلسه که موفقیت های بزرگی را به نمایندگی از استان یزد در اقتصاد ایران و جهان به نمایش گذاشته اند نمونه ای از این توانمندی هستند.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در پايان گفت:مهارت های ارتباطی و به کارگیری تفکر شبکه ای از جمله توانمندی های زنان کارآفرین است که از نظر برخی نقش آنها را در این حوزه برجسته تر می سازد و استان یزد می تواند با سرمایه گذاری بر اين موضوع جریان جدیدی از کارآفرینی به ویژه در مشاغل دانش بنیان و خُرد را آغاز و از اثرات مثبت آن سایر بخش ها را نیز بهره مند سازد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا