با حضور فرماندار و سایر اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت با دستور کار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" در این جلسه اظهار داشت: با توجه به‌احتمال بالای وجود هاری در بعضی از سگ‌های ولگرد در شهرستان، ضروری است در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: درزمینه ی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اولویت با سلامت و امنیت مردم است و تعلل در این زمینه قابل‌قبول نیست.

محامدی ادامه داد: برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در منطقه دامداری چم لازم است بخشداری، جهاد کشاورزی و دامپزشکی همکاری داشته باشند و دامداران نیز در این زمینه مساعدت نمایند.

فرماندار تفت بیان نمود: آماری که درباره جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در جلسات مختلف بیان‌شده صحیح نیست زیرا گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه سگ‌های جمع‌آوری‌شده در منطقه دیگر رسیده است بنابراین برای جلوگیری از این اقدام به نظارت کامل شهرداران و بخشداران نیاز است.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان خواستار آموزش مقابله با بیماری هاری شد و اظهار داشت: آموزش باید در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار گیرد و با همکاری آموزش‌وپرورش و شهرداری در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام شود تا در صورت بروز حادثه توسط حیوانات در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات پزشکی و درمانی صورت گیرد.

محامدی در پایان خواستار نظارت دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا