جلسه بررسی مسائل و مشکلات سرمايه گذاري بزرگترين كارخانه توليد فروسيليس آلومينیوم جهان در طبس برگزار شد

به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس؛ جلسه بررسی مسائل و مشکلات سرمايه گذاري بزرگترين كارخانه توليد فروسيليس آلومينیوم جهان با حضور طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، زارع نیا رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان، علی پرست مدیر توزیع برق شهرستان و سرمایه گذار طرح فروسیلیس آلومینیوم در دفتر کار معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس برگزار شد.

🔹در این جلسه سرمايه گذار طرح ضمن ابراز رضایت از استقبال خوب شهرستان و همراهي مسئولين جمهوری اسلامی گفت : مجوز افزايش طرح را اخذ كرديم و قصد داريم بزرگترين طرح فروسيليس آلومينيوم جهان رادرشهرستان طبس راه اندازی كنيم.

🔹وی ادامه داد : کوره های کارخانه در خارج از کشور ساخته شده است و برای حمل به کشور آماده است که برای حمل هر کوره از ۱۶۰ واگن قطار استفاده خواهد شد.

🔹یکی از مشکلات مطرح شده در این جلسه مشکل تأمین برق پروژه بود که مقرر شد از طریق برق منطقه ای خراسان بزرگ پیگیری شود.

🔹لازم به ذکر است سرمایه گذاران این کارخانه از کشورهای آلمان، قزاقستان و چین هستند و مواد اولیه عمده مورد استفاده در این طرح از باطله های زغالسنگ می باشد که دلیل عمده اجرای این طرح در منطقه پروده بخاطر نزدیکی به مواد اولیه می باشد.

🔹گفتنی است چندی قبل نیز معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان از تصویب این پروژه در شورای سرمایه گذاری خارجی ایران با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و صادر شدن مجوز تأسیس کارخانه فروسیلیس آلومینیوم طبس از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا