رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با کلی محافظ (سوار بر ماشین های آنچنانی ) و اسکورت و در میان استقبال باشکوه مسوولان بافق برای بازدید از صنایع جوار معدنی به بافق آمد .
تعداد محافظین، همراهان، مسوولین بافق، عکاسان و … به قدری زیاد بود که گاهی وزیر را در میان جمعیت گم می کردیم !
تمامی مسوولان رده بالای شهرستان برای استقبال آمدند و تنها فرش قرمز کم بود …
بازدیدی که گاها از داخل ماشین صورت می گرفت.
در این میان خبرنگاران و اصحاب رسانه خوشحال از اینکه فرصتی پیش آمده تا سوالات خود را که اکثرا مربوط به مشکلات معدنی و کارگران است از وزیر مربوطه سوال کنند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر پشت سر وزیر و همراهان راه افتادند اما مگر محافظین وزیر اجازه نزدیک شدن و سوال پرسیدن می دادند؟ گویی آن ها رکودر و دوربین خبرنگاران را اسلحه و بمب می دیدند !
علی ای حال خبرنگار صدا و سیما و باشگاه به سختی سوالات خود را که بیشتر در مورد توسعه، پیشرفت و برنامه های وزیر بود پرسیدند و جواب گرفتند اما تا نوبت به سوالات چالشی سایر خبرنگاران از جمله سنگ اندازی مسوولان در واگذاری آنومالی های چاه گز و شیطور به سنگ آهن رسید وزیر مربوطه از پاسخ دادن طفره رفت و در این هنگام استاندار یزد گفت سنگ اندازی نشده است! پرسیدم پس چرا واگذار نشد؟ وزیر گفت: دغدغه ایجاد نکنید مشکلی نیست!
در پایان سفر نیز وزیر در پاسخ به این سوال که “چرا فولاد ابویی پس از گذشت ۷ سال از زمان واگذاری هنوز تکمیل نشده است و دلیلش مافیای فولاد است یا کم کاری ابویی؟ در هر دو صورت چرا برخورد نمی کنید؟” گفت: حقیقتا متوجه سوالتان نشدم ! و رفت …

لازم به ذکر است ؛ علی رغم هماهنگی با صباغیان نماینده مردم، حبیب حسن زاده مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و انتظار ۴ ساعته خبرنگاران، وزیر صمت، رضا رحمانی حاضر به مصاحبه با خبرنگاران هفته نامه و سایت های محلی شهرستان بافق نشد، همین دو سوال هم به سختی  پرسیده شد که البته جواب قانع کننده ای نگرفتم جز اینکه 《دغدغه ایجاد نکنید مشکلی نیست ! حقیقتا متوجه سوالتان نشدم !》

جناب وزیر مشکل هست خیلی هم هست؛ فقط کافی بود محافظان شما اجازه صحبت کردن بدهند تا هم شما را از مشکلات آگاه کنیم هم متوجه سوالمان کنیم راستی چرا محافظین شما با همراهی خبرنگاران یزدی مشکلی نداشتند و فقط مانع از حضور خبرنگاران بافقی شدند ؟! ظاهرا آن ها پشتوانه ای چون استاندار دارند و ما نداریم ….

پ.ن : ماحصل این سفرها که یا شبانه است یا نصفه روزه با کلی محافظ و همراه برای صنایع جوار معدنی بافق چیست؟

خالقدادی، خبرنگار عصر بافق

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا