رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از اجرای طرح حمایت ماندگار اهدای خون سالم توئسط داوطلبان هلال احمر این شهرستان بمناست دهه فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ جلیل کهدویی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت اظهار داشت : اهدای خون از نظر اسلام یکی از بهترین ایثارگری‌هاست چرا که خداوند در قرآن فرموده است هر کس یک انسان را حیات بخشد مانند این است که همه بشریت را حیات بخشیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت : در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون ،داوطلبان جمعیت هلال احمرشهرستان تفت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر با حضور در سازمان انتقال خون استان یزد به منظور اجرای طرح حمایت ماندگار (اهدای خون سالم به نیازمندان ) خون خود را اهداء کردند .

وی با بیان اینکه اهداء خون علاوه بر اینکه به افراد نیازمند زندگی می‌بخشد از کارهای خوب و پسندیده به‌شمار می‌رود و ضمن نتایج سودمند معنوی، آزمایشاتی بر روی خون اهداءکننده انجام می‌گیرد تا از سلامت خود مطمئن شویم بیان کرد: مسئله اهداء خون علاوه بر اینکه برای فرد مفید است یک عمل بسیار پر خیر و با ثواب است.

این مسئول بالا بردن روحیه ایثار و از خودگذشتگی، کمک به همنوع، فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در جامعه و کمک به بیماران نیازمند خون را از اهداف این عمل دانست.

کهدویی ابراز داشت: برای سلامتی افراد جامعه خون خود را می‌بخشیم که این عین جوانمردی و فتوت است و ما باید سعی کنیم در تمامی ابعاد جامعه به گسترش این صفات حسنه بپردازیم و آن را در بین نسل‌ها ترویج دهیم.

شایان ذکر است در این اقدام خداپسندانه با استقبال و مشارکت  ۱۵  نفر از داوطلبان توانستتد خون سالم اهدا نمایند

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا