دکتر حسن جان فدا

یزدفردا :دکتر حسن جان فدا:خبر فوت جانگداز کودک دبستانی در ظهر چهارشنبه مورخ ۹۷/۱۱/۱۷ موردی نبود که قابل  پیش بینی نباشد.کاملا معلوم است و نقطه  مجهولی ندارد.کودکان با توجه به عدم تکامل جسمی و فکری، هنوز خطرات محیطی را بطور کامل نمی‌توانند تحلیل کنند و از اینرو بطور جد آسیب پذیرند.
قانونگزار برای پیشگیری از وقوع این خطرات پیش بینی لازم را کرده است.آیین‌نامه هایی در حوزه سرویس مدارس وجود دارد. براساس آیین‌نامه مصوب هیات وزیران و دستورالعملی که به تبع آن به تصویب کارگروه ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس رسیده، حضور «مراقب سرویس» برای ناوگان انبوه بر مانند ون،مینی‌بوس، اتوبوس در پایه ابتدایی الزامی است.

 وقتی قرار است ناوگان انبوه بری مانند اتوبوس ،مینی بوس و ...خدماتی ارائه دهند علاوه بر راننده بایستی فردی تحت عنوان "مراقب سرویس" حضور داشته باشد که در سوار و پیاده شدن و عبور دانش آموزان از معابر شهری کمک کند. حضور «مراقب سرویس» در گذشته هم بوده اما امروزه به صورت جدی‌تر و برجسته تر نیاز است.
 دادستان محترم یزد: لطفا در راستای تحقق حقوق شهروندی در این موضوع ورود نمایید تا کودک معصوم دیگری قربانی«عدم مسئولیت پذیری و قانون شکنی سازمانهای مجری و ناظر بر سرویس مدارس» نگردد.کدام مینی بوس،ون یا اتوبوسی که دانش آموز دبستانی را جابجا می کند« مراقب سرویس دارد»؟

در اینجا از پلیس راهور،شهرداری، مینی بوسرانی، آموزش و پرورش استان انتظار است تا دلایل اعمال نشدن قانون الزام« مراقب سرویس» پاسخگوی افکار عمومی باشند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا