درآمد های حاصل از فروش کالای قاچاق در استان یزد افزایش یافت

سرپرست سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: به دلیل تسهیل  در امر فروش، درآمد های حاصل از فروش کالای قاچاق در این استان افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " امیر علی رشیدی " به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران استان با گرامی داشت این ایام افزود: طی سالهای 93 تاکنون 182 میلیارد ریال درامد در این بخش حاصل شد.

وی با بیان اینکه در سالهای 95 و 96 به دلیل نداشتن مجوز فروش، درآمدهای این بخش نیز کاهش یافت گفت:  با دریافت مجوز های لازم و همچنین تعامل و همکاری دستگاه قضایی این رقم در سال 97 افزایش یافت و پیش بینی می شود تا پایان سال 120 میلیارد ریال کالای قاچاق به فروش برسد.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق فاسد و تاریخ گذشته طی مراحل قانونی منهدم می شود از تشکیل سه هزار و 214 فقره پرونده قاچاق کالا طی پنج سال گذشته خبر داد و گفت: در همین مدت سه هزار و 57 پرونده تعیین تکلیف، استرداد و انهدام شده و یا در قالب مزایده به فروش رسیده است.

رشیدی، تعداد پرونده های اموال غیرمنقول شامل املاک و مستغلات را 654 فقره عنوان کرد و گفت: 400 مورد آن تعیین تکلیف و استرداد شده و یا به  روش رسیده است و 46 مورد هم در مرحله فروش و مزایده است.

وی از پیگیری برای تعیین و تکلیف 210فقره پرونده اموال غیرمنقول شامل املاک و مستغلات خبر داد و گفت: این اموال هم اینک بلاتکلیف است و مجوز فروش ندارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا