در 9 ماهه اول سالجاری 148 موافقت اصولی اولیه برای احداث طرح های سرمایه گذاری گردشگری استان یزد صادر و مجوز موافقت اصولی 30 طرح نیز تمدید شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "محمد میرشمسی" با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال تا کنون 170 درخواست به اداره کل میراث فرهنگی استان رسیده که از این تعداد برای 148 مورد پرونده تشکیل شده است.

سرپرست معاونت سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ادامه اظهار داشت: تاکنون برای احداث طرح‌ های گردشگری نظیر تاسیسات اقامتی- پذیرایی مجتمع‎ های خدمات رفاهی بین راهی، مجتمع‎ های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی‎تفریحی، سفره‎ خانه سنتی، اقامتگاه سنتی، پارک طبیعت گردی و اقامتگاههای بوم گردی در سطح استان، موافقت اصولی اولیه  صادر شده است که میزان سرمایه‎گذاری پیش ‎بینی ‎شده برای این طرح‎ ها حجمی بالغ بر 6000 میلیارد ريال را شامل می‌شود.

او افزود: از مجموع 148 موافقت اصولی اولیه صادر شده، 7 موافقت به احداث مجتمع‎های گردشگری، 2 موافقت به احداث هتل، 9 موافقت به احداث مراکز سرگرمی تفریحی، 27 موافقت به سفره‎ خانه سنتی، 14 موافقت اقامتگاه سنتی، 2 موافقت به پارک طبیعت گردی و 87 موافقت نیز به احداث اقامتگاه بوم‎گردی اختصاص دارد.

میرشمسی در پایان گفت: این طرح ‌ها در کلیه شهرستان‎ های مختلف استان هستند و پیش ‎بینی می‌شود که با اجرای آنها و در صورت به بهره برداری رسیدن، زمینه اشتغال بالغ بر 2000  نفر در استان فراهم گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا